یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

علی ابراهیمی: افزایش واردات بی‌رویه قانونی و قاچاق بسیاری از کالاها و اقلام مصرفی و صنعتی تاثیر نامطلوبی بر رشد بخش‌های تولیدی داشته و موجب شکل‌گیری بحران در بسیاری از صنایع شده است.

صنعت مبلمان کشور نیز از جمله بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر واردات قانونی و قاچاق مبلمان از کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا و...با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است. از سوی دیگر این صنعت در سال گذشته تحت‌تأثیر برخی مشکلات صنفی و انتخابات با مشکلات تازه‌ای روبه‌رو بود. با این وجود امسال نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی و دکوراسیون داخلی و گردشگری از 19 تا20 تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان، صادر‌کنندگان و تولید‌کنندگان برتر این صنعت با اهدای لوح، تقدیر شد. رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استان تهران، این رویداد را نشانگر اتخاذ رویکرد علمی، اقتصادی و صنعتی برای رفع مشکلات پیش روی این صنعت قلمداد کرد. علی انصاری فراهم کردن بستر ارتقای کیفی تولید را یکی از محورهای اصلی برپایی این کنفرانس دانسته و در تشریح سایر محورهای این همایش گفت: بهره گیری از فناوری روز دنیا، استفاده از تجارب دیگر کشورها، توسعه تولید داخل و صادرات، ارتقای جایگاه معماری داخلی، دکوراسیون و صنعت مبلمان از بعد فرهنگی و تخصصی، ارائه آخرین دستاوردها، تحول‌آفرینی در مدیریت صنعت مبلمان و... از مهم‌ترین اهداف برگزاری است.

 وی حمایت از صنعت چوب در کشور را ضروری دانست و اذعان کرد: بی‌توجهی به صنعتی که 10درصد اشتغال با گردش مالی بیش از 100هزار میلیارد ریال در سال را به‌خود اختصاص داده، سبب می‌شود تا علاوه بر از دست دادن بازار داخل در بازارهای هدف نیز سهمی نداشته باشیم.

انصاری، واردات بی‌رویه مبلمان را هشداری برای صنعتگران داخلی عنوان کرد تا خود را به فناوری روز دنیا مجهز کنند چرا که این صنعت ضمن تحقق بخش مهمی از راهبرد توسعه صادرات غیرنفتی، درآمد ارزی قابل توجهی را نصیب کشور خواهد کرد.  رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز نگرانی از واردات مبلمان به کشور، گفت: یکی از بخش‌هایی که صنعتگران کشورمان می‌توانند در سطح بین‌المللی درخشش داشته باشند، طراحی است اما تحقق این امر نیازمند سازماندهی بیشتر است. 

عزت‌ا... اکبری با بیان اینکه اکنون تشکل‌هایی که بتوانند به صنعت مبلمان کمک کنند وجود ندارند، افزود: در این صنعت به شکل انفرادی عمل می‌شود و این امر هزینه بالایی را به‌دنبال دارد.وی از اعلام آمادگی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای همکاری با انجمن صنفی و صنعتگران مبل ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا از این طریق توانمندی ایران در این زمینه شکوفا شود.

کد خبر 57831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز