معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مصوبه شیوه‌نامه چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان، مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران و همچنین، اختلال روز گذشته مترو و ایده قطار هوایی اتوبان همت توضیح داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز در بیست و یکمین جلسه شورا درباره کارت بلیت منزلت سالمندان گفت: براساس مصوبات گذشته کارت بلیت سالمندان در قالب کارت منزلت برای افراد بالای ۶۵ سال با تخفیف ۹۰ درصد ارائه شد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهرات افزود: خرداد ماه سال جاری مصوبه ای در شورا مطرح شد با موضوع که کارت بلیت ویژه سالمندان به صورت رایگان و با مشخصات جدیدی از جمله افزایش سقف موجودی از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تعریف شود. 

شفیعی بیان کرد: درحال حاضر ۱۲۰ هزار سالمند از این امکان استفاده‌ می‌ کنند که حدود ۴۰ میلیارد تومان بار مالی برای شهرداری دارد. اگر ۱۰ درصد برداشته شود و سقف موجودی افزایش پیدا کند، بیش‌بینی می شود تعداد افرادی که از این کارت ها استفاده می کنند به ۴۰۰ هزار نفر رسیده و بار مالی آن به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برسد. 

وی عنوان کرد: مسئله مهم دیگر امنیت پایین کارت هاست که این موضوع از سوی فاوا بررسی شده و قرار است تا براساس زمان بندی ۹ ماه این سیستم اصلاح شود. از سوی دیگر در سیستم جدید موارد امنیتی و افزایش تخفیف‌ها قابل اجرا است. 

شفیعی گفت:  درخواست داریم تا اجرای این مصوبه تا استقرار سیستم جدید کارت بلیت به تعویق افتد. یعنی بحث‌های فنی و اعتباری آن در کمیسیون بررسی و بعد در قالب سیستم جدید اجرا شود. 

شفیعی درباره لغو فوریت این مصوبه گفت: همچنین تا فوریت این مصوبه برداشته شود، چون با مصوبه قبلی اختلاف زیادی دارد. لطفا با رسیدگی‌های لازم، مصوبه قبلی لغو شود تا در قالب سیستم جدید این مصوبه را اجرا کنیم.

اختلال روز گذشته مترو و ایده قطار هوایی اتوبان همت

همچنین، به گزارش ایسنا، شفیعی در حاشیه بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص طرح دو طبقه شدن بخشی از اتوبان همت گفت: این طرح یعنی حرکت قطار فوق سبک در بخشی از اتوبان همت به عنوان برنامه مطرح نیست و در حال مطالعه است و مساله اصلی آن تامین بودجه است.

وی افزود: این طرح برای بخشی از اتوبان همت که ترافیک زیاد ی دارد ارائه شده و در حال حاضر تنها یک ایده است البته اگر به تصویب برسد می تواند ایده خوبی باشد.

شفیعی ادامه داد: این قطار فوق سبک قرار است روی پل حرکت کند و بدون این که در عمق زمین باشد و مشکلات حفاری داشته باشیم و به عنوان اولین قطار فوق سبک در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی تهران گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی دغدغه اصلی است که ناشی از کم توجهی مسوولان در دوره گذشته بوده است.

وی در واکنش به اختلالات شبکه مترو در روز گذشته گفت: اختلال سیگنالینگ مقطعی بود که کمتر از ۱۵ دقیقه زمان برد و در یک ایستگاه روی داد و در پی آن دو ایستگاه را درگیر کرد که از حالت خودکار به حالت دستی درآمد و ۴۰ دقیقه به طول انجامید قطعا این اتفاقات نباید مجدد رخ دهد. این اتفاقات ممکن است ناشی از خطای انسانی و یا ضعف تجهیزات باشد که باید رفع شود.

کد خبر 636319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha