مدیر عامل خانه ای‌بی به پاسخ وزارت بهداشت درباره ماجرای مفقود شدن ۲۵۰۰ کیلو از پانسمان بیماران پروانه‌ای و تکذیب این موضوع واکنش نشان داد.

بیماران پروانه‌ای

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا هاشمی گلپایگانی مدیرعامل خانه ای‌بی در واکنش به پاسخ وزارت بهداشت درباره ماجرای مفقود شدن ۲۵۰۰ کیلو از پانسمان بیماران پروانه‌ای و تکذیب این موضوع، گفت: ما قریب یک سال است که صحبت می‌کنیم و وزارت بهداشت به ما جوابی نداده است. در تیر ۱۴۰۰ بنده در کمیسیون بهداشت مجلس حاضر شدم و تمام مسئولان غذا و دارو از جمله خانم زهره زرین‌کلاه که جوابیه وزارت بهداشت به نقل از وی منتشر شده است نیز حضور داشتند اما نتوانستند در حضور اعضای کمیسیون بهداشت عدد و رقمی از تعداد پانسمان‌ها بگویند.

او ادامه داد: من ادعا می‌کنم ۲۵۰۰ کیلو پانسمان در هاله‌ای از ابهام است، اگر من اشتباه می‌گویم علیه من در دادگاه اقامه دعوا کنند و قاطعانه عرض می‌کنم ۲۵۰۰ کیلو پانسمانی که مفقود شده یا از طریق خانه ای‌بی درز کرده و به بیرون رفته یا از طریق وزارت بهداشت. اگر از خانه ای‌بی به بیرون درز کرده من را بازخواست کنند و اگر که از طریق وزارت بهداشت بوده، جوابگو باشند.

هاشمی گلپایگانی افزود: اگر می‌گویند این پانسمان‌ها مفقود نشده است، اعلام کنند ۲۵۰۰ کیلو کجاست و در چه انباری نگهداری می‌شود و تاریخ مصرفش تا کی ادامه دارد؟ اگر در پایان ۱۴۰۰ به من بگویند شما بیا و این پانسمان‌ها را بگیر، تاریخ مصرف پانسمان‌ها گذشته باشد یا رو به اتمام باشد به درد بیماران ما نمی‌خورد. تنها جایی که مرجع رسیدگی به این کار است خانه ای‌بی است. حداقل بگویند این تعداد پانسمان وجود دارد و تاریخ اعتبار آن را نیز به ما بگویند تا ما برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل خانه ای‌بی با رد پاسخ وزارت بهداشت گفت: کمیسیون بهداشت مجلس دو نفر را مامور کرده به این کار رسیدگی کنند و از انبار ما بازدید کردند و من توضیح دادم. از انبار وزارت بهداشت هم بازدید کنند و توضیحات آن‌ها را بشنوند.

مدیرعامل خانه ای‌بی ادعا کرده بود که ۲۵۰۰ کیلو پانسمان اهدایی یونیسف به بیماران پروانه‌ای مفقود شده است و خواستار ورود قوه قضائیه به این موضوع شده بود، این ادعا توسط رئیس اداره ملزومات پزشکی وزارت بهداشت تکذیب شد.

کد خبر 635778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha