کارتن‌خواب‌ها و عابران پیاده در صدر فوتی‌های تصادفات بزرگراهی بیشترین آمار تصادفات رانندگی در بزرگراه‌های آزادگان و امام علی(ع) رخ می‌دهد که آمار جان باختگان کارتن‌خواب و عابران پیاده پرتعداد و در صدر قرار دارد.

تصادف

همشهری آنلاین_مریم قاسمی: به گزارش خبرنگار همشهری محله، سردار «محمدحسین حمیدی» رئیس پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید که طبق اطلاعات به دست آمده از کارشناسان راهور، در شهر تهران به‌طور میانگین در سال بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تصادف رانندگی به وقوع می‌پیوندد که در ردیف تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه می‌دهد: «بیشترین علت تصادفات در شهر تهران عدم رعایت فاصله با خودروهای جلویی(۴۴‌درصد)، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه(۲۲‌درصد) و مابقی موارد شامل عدم رعایت حق تقدم عبور و سرعت مجاز در بزرگراه‌های اصلی و فرعی، استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی و... است.»

سردار حمیدی از بزرگراه آزادگان به‌عنوان یکی از معابر حادثه‌خیز شهر تهران یاد می‌کند و می‌گوید: «متأسفانه در این بزرگراه آمار بالایی از تصادفات رانندگی بین خودروها، کارتن‌خواب‌ها و عابران پیاده ثبت می‌شود.»

رئیس پلیس راهور تهران همچنین به آمار مقایسه‌ای جدول تصادفات رانندگی در مقاطع مختلف اشاره می‌کند و می‌گوید: «آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی نسبت به دهه ۹۰ حدود ۵۰‌درصد کاهش داشته است. آمار تصادفات ۶ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل نیز روند کاهشی داشته، اما پلیس خدمتگزار به این آمارها قانع نیست و عقیده دارد باید برای حفظ جان انسان‌ها بیش از این تلاش کرد.»

کد خبر 635491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha