سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولیعهد و جانشین فرمانده نیروهای مسلح قطر گفت در دیدار با وزیر دفاع کشورمان قدرت دفاعی ایران را برای منطقه حائز اهمیت عنوان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر تمیم بن حمد آل ثانی، با تاکید بر گسترش همکاری دفاعی و امنیتی با ایران افزود: ما قدرت دفاعی ایران را برای امنیت منطقه بسیار حائز اهمیت و موثر می دانیم.
 
تمیم بن حمد آل ثانی با اشاره به نقش ممتاز ایران در معادلات منطقه‌ای گفت: ما جمهوری اسلامی ایران را کشور بزرگ اسلامی، برادر و گرانقدر می دانیم.

وی با بیان اینکه همه کشورهای جهان حق دارند از مزایای انرژی هسته ای صلح آمیز بهره‌مند شوند، گفت: ما معتقدیم فعالیت ایران در زمینه هسته‌ای کاملا صلح آمیز است.

سردار مصطفی محمد نجار وزیر دفاع کشورمان نیز با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: با توجه به روابط دیرینه و سنتی و بسیار خوب میان دو کشور، قطر در میان کشورهای دیگر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سردار مصطفی نجار توسعه مشارکت و همکاری های جمعی را بهترنی راه برای تامین امنیت، ثبات و رشد و شکوفایی منطقه دانست.

در این دیدار سردار مصطفی محمد نجار ضمن دعوت از ولیعهد قطر برای دیدار رسمی از کشورمان، آمادگی ایران را برای توسعه هر چه بیشتر روابط در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری در حوزه دفاعی و امنیتی اعلام کرد.

کد خبر 63529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز