همشهری آنلاین: آقایان احمدی‌نژاد و شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی رئیس‌جمهور ایران و امیر قطر، در نهاد ریاست جمهوری با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

گزارش واحد مرکزی خبر حاکی‌است، آقای احمدی‌نژاد در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه بیش از پیش روابط در زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور را به سود ملت‌های منطقه و جهان خواند.

رئیس جمهور، همکاری‌های مشترک و گفتگو برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مهم ارزیابی کرد و افزود: هر گاه کشورهای منطقه برای توسعه همکاری با ایران تصمیم به گفتگو می‌گیرند در حقیقت دشمنان ملت‌های منطقه مأیوس می‌شوند.

آقای احمدی‌نژاد با استقبال از ابتکار عمل قطر در برگزاری نشست مشترک و حل و فصل مسائل منطقه ابراز امیدواری کرد، این اقدامات و نشست‌ها به توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه میان کشورها بینجامد.

رئیس‌جمهور همچنین تلاش و همکاری برای تحکیم و تقویت ثبات و امنیت در منطقه را خوستار شد.

شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی امیر قطر نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین اوضاع و تحولات منطقه، بر تحکیم و تقویت همه جانبه روابط با تهران تاکید کرد.

امیر قطر گفت: کشورهای غربی همواره در صدد سوء استفاده از مسائل منطقه‌ای و تحت فشار قرار دادن کشورها هستند که در این زمینه کشورها و دولت‌های منطقه باید با یکدیگر مشورت و همکاری کنند.

امیر قطر که در دیدار چند ساعته از ایران توسط وزیر خارجه این کشور همراهی می‌شد، پس از گفتگو با رئیس‌جمهور، با بدرقه رسمی وی تهران را ترک کرد.

کد خبر 61183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز