سریع‌ترین طرز تهیه پیراشکی کرمدار در منزل با دستورالعمل ساده و مرحله به مرحله در اینجا برای شما آموزش داده شده است. با دقت در نکات ارائه شده پیراشکی کرمدار را مانند پیراشکی‌های موجود در قنادی و فروشگاه‌ها آماده کنید.

پیراشکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرگا، ساخت پیراشکی کرمدار خانگی خوش عطر و طعم برای یک عصرانه بسیار دلپذیر، با روشی آسان در منزل آموزش داده شده است. استفاده از کرم خوش‌طعم و خوش‌عطر وانیلی در وسط پیراشکی، طعم لذیذ و فوق العاده‌ای را به وجود می‌آورد.

مواد لازم پیراشکی

خمیرمایه : ۱.۵ قاشق غذاخوری
شکر: ۱۰۰ گرم
آب ولرم: نصف پیمانه
آرد: ۵۰۰ گرم
نمک: نصف قاشق مرباخوری
آب گرم: ۱ پیمانه
روغن مایع: نصف قاشق غذاخوری

مواد لازم کرم پیراشکی

شیر یا آب جوش: ۱.۵ پیمانه
شکر: ۱۶۰ گرم
آرد: ۹۰ گرم
وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

دستور پخت پیراشکی کرمدار 

آب ولرم را در یک کاسه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و آن را در آب حل کنید. خمیرمایه را به محلول آب و شکر افزوده، سپس در ظرف را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گذاشته تا خمیرمایه ور بیاید. توجه کنید ولرمی آب باید در حدی باشد که دست را نسوزاند ولی با دست حس شود.

بعد از گذشت مدت زمان لازم آرد و شکر و نمک را به خمیر مایه آماده شده اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس کم‌کم آب گرم را اضافه و ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید. در آخر روغن را به آن افزوده و با هم دوباره مخلوط کنید.

روی سطح صافی مقداری آرد پاشیده و خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی داشته باشید. سپس خمیر را درون ظرفی گذاشته و روی آن را با پارچه‌ای تمیز بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یک محل گرم بماند تا حجم خمیر ۲ برابر شود.

بعد از این مدت زمان، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به قطر نیم سانتی متر پهن کنید و با قالب گرد خمیر را قالب بزنید.

روی آنها پوشانده و این بار به مدت یک ساعت خمیرهای قالب زده شده را کنار بگذارید تا حجمش دو برابر شوند. در ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. خمیر پیراشکی را در روغن گذاشته تا سرخ شود.

پیراشکی‌های سرخ شده را از وسط برش زده و کرم پیراشکی را به وسط آن تزریق کنید.

طرز تهیه کرم پیراشکی

شیر و شکر و آرد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود، سپس وانیل را افزوده و هم بزنید، سپس حرارت را خاموش کنید.

در طرز تهیه پیراشکی کرمدار مانند شیرینی دونات از خمیر مایه بهتر است استفاده کنید و با اضافه کردن شکر به آن زودتر خمیرمایه عمل می‌آید. زمانی که حباب‌هایی بر روی خمیر زد، خمیرمایه آماده شده است. زمانی که پیراشکی‌ها درون روغن سرخ می‌شوند بهتر است برای پف کردن پیراشکی‌ها با قاشق روغن بر روی آنها بریزید.

طرز تهیه پیراشکی | به ۲ روش ساده در خانه پیراشکی کرمدار بپزید

روشی دیگر از تهیه پیراشکی کرمدار

در اینجا می‌خواهیم دستور تهیه پیراشکی کرمدار را که جزو شیرینی‌ها نیز دسته‌بندی می‌شود به روشی ساده و خوشمزه در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بعد از یادگیری آن را به عنوان میان وعده یا دسر خوشمزه در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم

آرد: یک کیلو و ۷۵ گرم
خمیرمایه: ۲۰ گرم
آب: ۵۰۰ تا ۵۵۰ سی سی
شکر: ۳۵۰ گرم
شیر: نیم لیتر
کره: ۵۰ گرم
روغن: ۵۰ گرم
بهبوددهنده: ۵ گرم
نمک: ۱۰ گرم

طرز تهیه پیراشکی کرمدار

برای تهیه پیراشکی به این روش، در ابتدا آرد را داخل کاسه‌ای بریزید و به همراه خمیر مایه و بهبود دهنده هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

سپس شکر را در آب حل کنید و بعد به آرد بیفزایید، مواد را هم بزنید تا مخلوطی خمیری بدست آید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید و مدت زمانی را کنار بگذارید تا ور بیاید. سپس خمیر آماده شده را به صورت گلوله‌هایی مساوی تقسیم کنید که به این کار اصطلاحاً چانه‌گیری می‌گویند.

اکنون چانه‌ها را در حدود چند دقیقه کنار گذاشته تا استراحت کنند و حجمشان دو برابر شوند. در طی این مدت شیر را داخل قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد، بعد ترکیب آرد و شکر را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود.

حال بعد از استراحت دادن چانه‌های خمیر می‌توانید آنها را داخل روغن داغ شده سرخ کنید و بعد پیراشکی‌ها را روی توری بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

در پایان پیراشکی‌ها را داخل ظرف مناسبی بچینید و روی آنها را با کرمی که درست کرده‌اید تزیین و سپس سرو کنید.

کد خبر 634746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha