یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: 7 عضو باند سرقت با پوشیدن لباس رفتگران و به دست گرفتن جارو به سراغ خودروهای پارک شده در شمال پایتخت می‌رفتند و پس از سرقت لوازم این خودروها، آنها را به 7 مالخر در جنوب تهران می‌فروختند

چند ماه قبل به‌دنبال افزایش سرقت‌ از خودروهای سواری در شمال تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پایگاه اول پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تلاش برای شناسایی سارقان مرموز آغاز شد.

ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند سارقان در تمامی سرقت‌ها به سراغ خودروهای مدل بالا رفته و پس از شکستن شیشه پنجره، اقدام به سرقت لوازم با ارزش این خودروها کرده‌‌اند.

در حالی که احتمال می‌رفت این سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند صورت گرفته‌ است، تحقیقات پلیسی - قضائی زیر نظر قاضی علیرضا روستا طسوجی- بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه یک- ادامه یافت و کارآگاهان با زیر نظر گرفتن محدوده فعالیت سارقان به کمین آنها نشستند. 

لحظاتی بعد ماموران با مشاهده چند مرد که لباس رفتگران را به تن داشتند و اطراف خودروهای سواری در یکی از خیابان‌ها پرسه می‌زدند به ماجرا مشکوک شدند.

آنها با زیر نظر گرفتن مردان مرموز متوجه شدند یکی از آنها زمانی که مشغول جارو کشیدن خیابان بود، شیشه یک خودرو را شکست  و در یک چشم برهم زدن ضبط صوت آن را به سرقت برد.

کارآگاهان پلیس با مشاهده این صحنه وارد عمل شدند و مردان سارق که قصد فرار از محل را داشتند، دستگیر کردند.

اعتراف به سرقت از  هزارخودرو

متهمان پس از انتقال به اداره پلیس در جریان بازجویی‌ها پرده از سرقت از هزارخودروی سواری برداشتند و گفتند: از آنجا که نمی‌خواستیم توجه کسی را به‌خودمان جلب کنیم، لباس کارگران نظافتچی را  به تن می‌کردیم وسپس درحالی که جارویی دردست داشتیم به خیابان‌های خلوت شمال تهران می‌رفتیم.

سپس خودروهای مدل بالایی  که در خیابان پارک کرده و لوازم صوتی گران‌قیمتی داشتند را شناسایی می‌کردیم و در حالی که وانمود می‌کردیم قصد نظافت خیابان را داریم، به سراغ این خودروها می‌رفتیم.

وی افزود:‌به این ترتیب در یک چشم برهم زدن شیشه ماشین را می‌شکستیم و لوازم باارزش داخل خودرو را به سرقت می‌بردیم و به تعدادی مالخر در مرکز شهر می‌فروختیم. 

در حالی که متهمان مدعی بودند در جریان این سرقت‌ها 4 عضو دیگر باند نیز با آنها همکاری داشته‌اند، به دستور بازپرس روستا، تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان ادامه یافت و کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه آنها موفق شدند دیگر اعضای باند را نیز شناسایی کنند.

آنها همچنین در ادامه بررسی‌ها 7خریدار اموال مسروقه را نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه یک، با بیان اینکه اعضای این باند با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: تا‌کنون 150 نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده و اموال مسروقه به آنها بازگردانده شده است.

کد خبر 63352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز