همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نفهمیدن معنی آیات قرآن مشکل اصلی ارتباط با قرآن است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامعلی حداد عادل که به همراه شماری از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امشب برای بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلای امام خمینی (ره) حاضر شده بود در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: برای اینکه قران جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند باید موانع فهم آن از میان برداشته شود.

وی افزود: برگزاری جلسات ترجمه و فهم آیات قرآن کریم می‌تواند جلسات تلاوت قرآن را از حالت تشریفاتی خارج و زمینه را برای ارتباط با قرآن فراهم کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید مقدمات جامعة قرآنی را فراهم کرد و هدف از برپایی نمایشگاه قرآنی باید این باشد که مردم به تفکر قرآنی و عمل به قرآن برسند.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره ترجمه قرآن کریم که به تازگی به قلم او منتشر شده است گفت: در طول مدت خدمت هرگاه که فرصتی پیدا می‌شد برای ترجمه قران استفاده کردم و در حال حاضر نیز 100 نسخه از آن منتشر شده و در اختیار کارشناسان قرار گرفته است تا اصلاحات‌نهایی آن صورت گیرد.

رئیس کمیسون فرهنگی مجلس پیشنهاد کرد برای رفاه حال شهرستانی‌ها این نمایشگاه از سال آینده در کنار برگزاری آن در شهرستان‌ها از 15 شعبان تا 15 رمضان در مصلای امام خمینی برگزار شود.

پیش از این بازید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشستی مسایل مختلف قرآنی را از جنبه‌های مختلف بررسی کردند.

حداد عادل دراین نشست گفت: همه تلاش‌هایی که در زمینه‌های قرآنی انجام می‌شود اگر منتهی به جامعه‌ای قرآنی نشود نشان می‌دهد که این فعالیت‌ها بی اثر بوده است.

گرانمایه پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه در شهر کاشان 20 حافظ نهج البلاغه وجود دارد گفت: وجود 20 حافظ نهج البلاغه در یک شهر پدیده‌ای منحصر بفرد در جهان است و تاکنون در هیچ یک از شهرهای جهان 20 حافظ نهج البلاغه وجود نداشته است.

وی در ادامه توجه به حافظان نهج البلاغه را در شهر کاشان و گسترش امکانات برای آنان خواستار شد.
بر اساس این گزارش، سایت مؤسسة علمی فرهنگی علوم عسکری با حضور حداد عادل افتتاح شد. 

کد خبر 63268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز