مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

با شنیدن نام تهران، قبل از هر موردی، چه چیزی در ذهنتان نقش می‌بندد؟ معمولا اکثر مردم در جواب این سوال به موقعیت استراتژیک و سیاسی آن اشاره می‌کنند، اما در واقع تهران شهری بیش از یک پایتخت است. بد نیست یکبار هم  تهران را با زیبایی‌ها و جاذبه‌هایی که دارد بشناسیم.

image-20211017133728-1.jpeg

از بنای کاخ گلستان گرفته تا برج آزادی، همگی دیدنی‌هایی هستند که در سفر به این شهر بزرگ، نباید دیدنشان را از دست داد.

اگر در فکر خرید بلیط هواپیما به مقصد تهران هستید و قصد دارید تا اینبار تهران را از زاویه‌ای متفاوت‌ترببینید، تا به انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با پنج جاذبه مهم و معروف‌ تهران بیشتر آشنا شوید.

با جاذبه‌های گردشگری تهران آشنا شوید

کاخ گلستان تهران

بدون شک یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی تهران، کاخ گلستان است. این کاخ زیبا به لطف قدمت، زیبایی و غنای تاریخی خود ابتدا در فهرست آثار ملی ایران و پس از آن به عنوان اثری جهانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

زیبایی کاخ گلستان نه تنها مرهون معماری و تزئین زیبای آن است، بلکه حکم بیشتر اتفاقات مهمی که در 4 قرن اخیر برای ایران افتاده از این کاخ صادر شده است. کاخ گلستان، مجموعه‌ای از بناهای تاریخی همچون ایوان تخت مرمر، خلوت کریمخانی، تالار آینه، تالار سلام، تالار برلیان، تالار سفره خانه، تالار الماس، کاخ شمس‌العماره، عمارت بادگیر و کاخ ابیض را در خود جای داده است.

معماری کاخ گلستان خاص و زیبایی آن، زبانزد کسانی که حداقل برای یک بار از آن دیدن کرده‌اند. تفاوتی نمی‌کند که با خرید بلیط هواپیما به تهران سفر کرده‌اید، سوار قطار شده اید یا حتی ساکن تهران هستید! بی شک تماشای کاخ گلستان تهران، یکی از به یادماندنی‌ترین بازدیدهای شما در این شهر خواهد بود.

برای بازدید از کاخ گلستان می‌توانید از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ با مترو، BRT و یا تاکسی خود را به خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ و خیابان داور برسانید.

پل طبیعت

پل طبیعت به قدری زیبا و منحصر به فرد است که در سال‌های اخیر به عنوان یکی ازنمادهای شهر تهران شناخته می‌شود؛ سازه‌ای که ارزش خرید بلیط هواپیما و سفر به تهران برای بازدید از آن را دارد. پل سه طبقه طبیعت، در منطقه عباس آباد قرار دارد و دو پارک معروف و بزرگ تهران را به هم متصل می‌کند. سازه پل طبیعت منحصر به فرد است و به سبب ارزش فنی و ظاهر سازه، توانسته است تا جوایز متعدد جهانی را از آن خود کند.

اگر دوست دارید تا تهران زیرپایتان باشد، قطعا این رویایتان روی پل طبیعت به حقیقت خواهد پیوست. اگر از روی این پل به منظره روبرویتان نگاه کنید، کوه دماوند و دامنه جنوبی رشته کوه البرز در برابر شما خودنمایی می‌کنند.

برای رفتن به پل طبیعت، هم می‌توانید از مترو شهید حقانی استفاده کنید و هم با تاکسی به آن بروید. البته می‌توانید با اتوبوس‌های BRT به میدان ونک بروید و با تاکسی یا پای پیاده خود را به این پل برسانید.

کاخ سعدآباد

تصور کنید که با یکی از پرترددترین مسیرهای داخلی هوایی همچون پرواز مشهد تهران خود را به این شهر رسانده و بازدید از کاخ سعدآباد را در برنامه‌های جاذبه گردی خود قرار نداده‌اید. در این شرایط بهتر است بگوییم که آشنایی با روح تهران را از قلم انداخته‌اید!

مجموعه‌ای که زیبایی آن بی حد و حصر است و هیچ کلام و جمله‌ای یارای توصیف این حجم از جذابیت را ندارد. مجموعه سعدآباد، یکی از آخرین اقامتگاه‌هایی است که آخرین پادشاهان ایران از دو سلسله قاجار و پهلوی در آن زندگی کرده‌اند.

سبک سازه کاخ‌های این مجموعه بر اساس تلفیقی از شیوه‌های معماری مرسوم اروپایی و ایرانی است و توسط مهندسان معروف ایرانی و خارجی ساخته شده است. کاخ‌ بهمن، کاخ احمد شاه، کاخ اختصاصی، کاخ ملکه مادر، کاخ سبز، کاخ محمدرضا پهلوی (کاخ سفید یا موزه ملت)، موزه آب، موزه برادران امیدوار، موزه استاد بهزاد، کاخ احمدرضا پهلوی (کتابخانه)، موزه چهره‌های ماندگار، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه ظروف سلطنتی، موزه مردم‌ شناسی، موزه مینیاتور استاد آبکار، موزه فرشچیان و موزه نظامی، مجموعه کاخ هایی هستند که در سعدآباد تهران قرار گرفته‌اند.

کاخ سعدآباد در شمال تهران و بر روی کوهپایه های توچال بنا شده و در مجموعه‌ای سرسبز و زیبا قرار گرفته است.

ایران مال

مدت زمان زیادی نیست که بازار بزرگ ایران یا ایران مال، ساخته و افتتاح شده است اما در طی همین زمان کم، تبدیل به جاذبه‌ای معروف شده است. البته همانطور که می‌دانید، ایران مال یک مرکز خرید است اما، چیدمان محیطی و معماری این مجموعه باعث شده تا در کنار اهمیت تجاری، تبدیل به یک جاذبه گردشگری معروف در تهران نیز بشود.

مجموعه ایران مال به قدری زیبا و دیدنی است که تفاوتی نمی‌کند با قطار، ماشین یا خرید بلیط هواپیما به تهران سفر می‌کنید. در سفر به تهران، ایران مال را از قلم نیندازید! زیرا ایران مال تنها یک مرکز خرید نیست بلکه تقریبا 70 درصد این مجموعه، گردشگری، تفریحی، ورزشی و خدماتی است.

ایران مال از لحاظ موقعیت جغرافیایی میان دو شهر تهران و کرج قرار گرفته است. از شمال غربی به پارک چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس منتهی می‌شود و در نهایت می‌توانید در انتهای اتوبان شهید خرازی به این مجموعه برسید.

با جاذبه‌های گردشگری تهران آشنا شوید

موزه مقدم

در انتها، به سراغ جاذبه‌ای در دل تهران قدیم می‌رویم؛ خانه موزه مقدم. بنایی به جای مانده از دوران قاجار که میراث قاجاری یکی از بنیان‌گذاران دانشگله تهران و همسر فرانسویش بوده است. ارزش بالا و نفیس موزه مقدم بیشتر از این جهت است که در این بنا نه تنها لوازم و اشیائی بسیار ارزشمند نگهداری می‌شود بلکه معماری و تاریخچه این منزل نیز بسیار ارزشمند و والا است.

در خانه مقدم، آثار ارزشمندی همچون قطعات سنگی تراشیده، کاشی، چپق و قلیان، کلکسیون پارچه، شیشه، تابلو نقاشی، سفالینه، مسکوکات، مهرها و اسناد تاریخی مختلف نگهداری می‌شود. خانه مقدم واقع در خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ است.

برای بازدید از خانه زیبای مقدم و تمامی جاذبه‌های زیبای این شهر می‌توانید بلیط هواپیما تهران را از وبسایت معتبری همچون فلای تودی خریداری نمایید و سپس،‌ با مترو، اتوبوس و یا هر وسیله نقلیه دیگری به راحتی خود را به جاذبه مورد نظرتان برسانید.

کد خبر 632537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha