مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

آیا قصد سفر دارید و نمی‌دانید در بین دو شهر زیبای کشورهای همسایه کدام را انتخاب کنید؟ آیا برای خرید بلیط تهران استانبول یا بلیط هواپیما دبی مردد هستید؟ طبیعی است زیرا هر کدام از این دو شهر، مقاصد جذابی برای گردشگری هستند و در میان کشورهای همسایه، از استانداردهای بالاتری برخوردارند.

image-20210920111209-1.jpeg

البته بازدید از هر دوی این دو شهر قطعاً جذاب خواهد بود اما اگر فرصت کمی دارید و تنها می‌توانید به یکی از این دو مکان سفر کنید، این مطلب را بخوانید تا بر اساس سلیقه‌ی خود بهترین مقصد را پیدا کنید.

استانبول یا دبی؟

دبی و استانبول هر دو شهرهای بسیار زیبایی هستند. شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی بین این دو مکان وجود دارد. هر دوی آن‌ها برای گردشگری عالی هستند. آن‌ها پر از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های شگفت‌انگیز هستند. دبی و استانبول هر دو بزرگ‌ترین شهر در کشور خود هستند. دبی و استانبول از جهات مختلف مشابه و متفاوت هستند و بسته به سلیقه‌ی شما می‌توانند مقاصد مناسبی برای گردشگری باشند.

جاذبه های تاریخی

استانبول شهری قدیمی با تاریخی کهن و تنها شهر اروپایی-آسیایی جهان است. استانبول که در گذشته قسطنطنیه نامیده می‌شد، دارای عمر شهری ۲۷۰۰ ساله است. این شهر که امروزه یکی از کلان‌شهرهای بزرگ جهان شناخته می‌شود و یکی از پرگردشگرترین شهرهای تاریخی دنیاست، دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی است. شما در هر جای شهر می‌توانید چیزی برای دیدن داشته باشید اما مکان‌های تاریخی عمدتاً در بخش قدیمی و آسیایی استانبول قرار دارند. از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی استانبول می‌توان به کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه، آب انبارهای باسیلیکا، مسجد آبی، کاخ دلما باغچه، روملی حصار، برج گالاتا، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا، مسجد سلیمانیه، مسجد فاتح، برج دختر، حمام خرم سلطان، مسجد اورتاکوی و ... اشاره کرد. پس اگر به دیدن آثار باستانی علاقه دارید، بهتر است  بلیط تهران استانبول را از فلایتیو بخرید و به استانبول تاریخی بروید و مطمئن باشید که چیزهای زیادی را برای تماشا خواهید داشت.

در مقایسه با استانبول، دبی شهر مدرن و جدیدتری است که جاذبه‌های تاریخی کمتری دارد. دبی ادعا می‌کند که در حال حاضر یکی از غتی‌ترین شهرهای جهان از منظر گردشگری است، اما کمتر از پنجاه سال پیش یک شهر ماهیگیری کوچک نبود، که در برج العرب به شکل بادبان دیده می‌شود. دبی در سال ۱۹۹۱ تنها یک ساختمان با ارتفاع ۱۴۸ متر و ۳۹ طبقه داشت و اکنون بیش از ۴۰۰ آسمان‌خراش دارد. این شهر که در حاشیه‌ی جنوبی خلیج فارس واقع شده است، دارای آثاری تاریخی اندکی مثل مدینه‌ی جمیرا و مسجد جمیرا است.

جاذبه‌های مدرن

استانبول یا دبی؟ کدام مقصد بهتری است؟

دبی بر خلاف استانبول، شهری است که تاریخ در آن نقش کمتری دارد. شما در این شهر می‌توانید به مکان‌هایی شیک و امروزی که در سال‌های اخیر برای گردشگران ساخته شده، بروید و در آن‌ها تفریح کنید. شما در این شهر گرم می‌توانید اسکی کنید، در باغ معجزه به تماشای گل‌های زیبا و منحصر به فرد بروید، در مجمع‌الجزایر جهان از ترکیب دریا با یک سازه‌ی بی‌نظیر دست بشر دیدن کنید، کودکان خود را به پارک اند ریزورت ببرید و یا در پارک آبی وایلد وادی به آب‌تنی بپردازید. گاردن گلو یکی از جاذبه‌های دیگر دبی است که شما را غرق در نور و موسیقی می‌کند. برج‌های خلیفه، پارک و برج ‌العرب نیز ساختمان‌های بی‌نظیری هستند که هر کدام به نوعی در جهان منحصر به فرد هستند. پس اگر به دیدن چنین مکان‌هایی علاقه دارید، بلیط هواپیما دبی را خریده و به راه بیفتید.

استانبول نیز دارای ساختمان‌ها و جاذبه‌های مدرن زیادی است. به عنوان مثال می‌توان به پارک آبی آکوا مارینا، پارک آبی اکوا دلفین استانبول و اسفانبول (ویالند)، پارک امیرگان و پارک گلخانه اشاره کرد. اما این شهر به اندازه‌ی دبی دارای آسمان‌خراش‌های مدرن با رکوردهای جهانی نیست. 

موزه‌های دبی و استانبول

طبیعی است که یک شهر تاریخی مانند استانبول موزه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام بخشی از تاریخ و هنر این شهر را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از مکان‌های تاریخی مانند کاخ توپکاپی و مسجد ایاصوفیه خود در ردیف موزه‌ها به شمار می‌آید. اما موزه‌های استانبول به اینجا ختم نمی‌شود. موزه‌ی پرا، موزه‌ی هنرهای مدرن، موزه‌ی مادام توسو، موزه‌ی رحمی کوچ، موزه‌ی فرش، موزه‌ی اورهان کمال، موزه‌ی سنت ایرنه، موزه‌ی هنرهای اسلامی کاخ ابراهیم پاشا، موزه‌ی صنایع هوائی، موزه‌ی نظامی، موزه‌ی موزاییک، موزه‌ی شهر استانبول، موزه‌ی نیروی دریایی، موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول یا آرکئولوژی، موزه‌ی معصومیت و موزه‌ی فلورانس نایتینگل از جمله‌ی این موزه‌ها هستند.

البته دبی نیز دارای موزه‌های زیادی است، از جمله می‌توان به موزه‌ی قهوه، موزه‌ی اتومبیل امیریت نیشونل، موزه‎ی تصاویر متحرک، موزه‌ی شاهین، موزه‌ی اتحاد، موزه‌ی آینده و موزه‌ی دبی اشاره کرد. با این همه اگر موزه یکی از دلایل شما برای سفر است، بهتر است استانبول را انتخاب کنید. پس با خرید بلیط تهران استانبول به این شهر رفته و از موزه‌های آن دیدن کنید.

مراکز خرید دبی و استانبول

دبی به عنوان یک شهر مدرن دارای مراکز خرید بی‌نظیری است که معروف‌ترین آن‌ها دبی مال است. دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان از نظر وسعت است. فستیوال سیتی مال، مرکز خرید مرکاتو، مارینا مال، وافی مال،  مرکز خرید ابن بطوطه و سیتی سنتر دیره مراکر خرید مدرن دبی هستند. هم‌چنین سیتی سنتر میردیف، مرکز خرید دراگون مال، بازار طلای دبی، مرکز الغوریر، مرکز خرید اوت‌لت ویلج، بورجومان، بازارچه‌ی مدینه، بازار عطر، بازار ادویه و بازار پارچه‌ی دبی از بازارهای متفاوت و قدیمی‌تر این شهر محسوب می‌شوند. پس اگر به خرید علاقه دارید دبی می‌تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. بلیط هواپیما دبی را بخرید و برای پر کردن چمدان‌هایتان به راه بیفتید.

استانبول هم دارای بازارها و مراکز خرید مدرن و سنتی زیادی است. می‌توان به مرکز خرید توریوم، مرکز خرید آکمرکز، مرکز خرید مال آف، مرکز خرید وادی، مرکز خرید کاپیتول، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید زورلوسنتر، مرکز خرید آکسارای، مرکز خرید بی اوغلو ایش و بسیاری مراکز خرید لوکس و ارزان دیگر اشاره کرد. هر یک از این مراکز خرید در نوع خود بی‌نظیر هستند و می‌توانند نیاز شما را برای خرید در این شهر رویایی تامین کنند. با خرید بلیط تهران استانبول به این شهر سفر کنید و به راحتی خرید کنید.

کد خبر 627834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha