مجموع نظرات: ۲
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
۰ نفر

سرطان روده بزرگ یکی از بیماری‌هایی است که سالیانه افراد زیادی را در سراسر جهان درگیر خود می‌کند.

اسفناج

به گزارش همشهری آنلاین، جام جم آنلاین به نقل از medicalnewstoday نوشت: سرطان روده بزرگ شامل سرطان روده بزرگ و سرطان رکتوم است. روده بزرگ و راست روده هر دو قسمت روده بزرگ هستند.

اما تحقیقات ثابت کرده است که خوردن اسفناج می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا نصف کاهش دهد.

یک مطالعه جدید خواص ضد سرطانی اسفناج را تأیید کرده و نحوه تعامل این سبزی با باکتری‌های روده و ژنتیک را برای دستیابی به اثرات مفید آن مورد بررسی قرار می‌دهد.

اسفناج از رشد پولیپ روده جلوگیری می‌کند. از همه موارد سرطان روده بزرگ، نوع خانوادگی موروثی تنها ۱۰-۱۵ درصد را شامل می‌شود. علاوه بر این، فقط ۵ تا ۱۰ درصد از پولیپ‌ها به سرطان روده بزرگ تبدیل می‌شوند.

محققان قبلاً توانایی اسفناج را در سرکوب توسعه پولیپ در موش‌هایی که دارای سرطان بودند، تأیید کردند. حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد موارد سرطان کولورکتال پراکنده است.

مطالعه جدید به بررسی ارزش اسفناج برای افرادی که دارای شکل ارثی سرطان روده بزرگ به نام پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی هستند، می‌پردازد.

پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی منجر به رشد چندین، ​​گاهی صدها پولیپ روده بزرگ غیر سرطانی می‌شود. اکثر افراد مبتلا به این بیماری در نهایت نیاز به جراحی برای برداشتن روده بزرگ دارند و پس از آن از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی برای جلوگیری از رشد پولیپ در اثنی‌عشر استفاده می‌کنند.

برای این مطالعه، محققان به مدت ۲۶ هفته اسفناج خشک‌شده را به موش‌های مبتلا به پولیپوز آدنوماتوز دادند. این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف اسفناج می‌تواند رشد پولیپ را به تأخیر اندازد و نیاز به درمان فشرده را از بین می‌برد.

اسفناج در هر صورت فواید زیادی برای سلامتی دارد، همانطور که میشل روتنشتاین متخصص قلب به Medical News Today گفت: «اسفناج حاوی چندین ماده مغذی است که به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند. اسفناج منبع غنی از ویتامین K۱ است که ثابت شده به کاهش خطر ابتلا به کاردیومگالی کمک می‌کند. اسفناج همچنین به طور طبیعی سرشار از گلوتاتیون است که به تقویت مسیر اصلی آنتی‌اکسیدان در بدن کمک می‌کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.»

روتنشتاین ادامه داد: «اسفناج همچنین حاوی فولات است که یکی از ویتامین‌های مورد نیاز برای کاهش سطح هموسیستئین در بدن به شمار می‌رود. سطوح بالای هموسیستئین منجر به ارتقای پلاک در عروق می‌شود. غذاهای غنی از فولات همچنین با مهار تشکیل پورین، سطح اسید اوریک را کاهش می‌دهند.»

ارزش غذایی اسفناج

۱۰۰ گرم اسفناج خام حاوی:

کالری: ۲۳

آب: ۹۱درصد

پروتئین: ۲.۹ گرم

کربوهیدرات: ۳.۶ گرم

قند: ۰.۴ گرم

فیبر: ۲.۲ گرم

چربی: ۰.۴ گرم

همچنین اسفناج منبع عالی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، از جمله:

ویتامین A. اسفناج سرشار از کاروتنوئید است که بدن شما می‌تواند به ویتامین A تبدیل کند.

ویتامین C. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که باعث سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

ویتامین K۱. این ویتامین برای لخته شدن خون ضروری است. قابل ذکر است که یک برگ اسفناج حاوی بیش از نیمی از نیاز روزانه شما است.

اسید فولیک. این ترکیب که با نام فولات یا ویتامین B۹ نیز شناخته می‌شود برای زنان باردار حیاتی است و برای عملکرد طبیعی سلولی و رشد بافت ضروری است.

آهن. اسفناج منبع عالی این ماده معدنی ضروری است. آهن به ایجاد هموگلوبین کمک می‌کند که اکسیژن را به بافت‌های بدن شما می‌رساند.

کلسیم. این ماده معدنی برای سلامت استخوان‌ها ضروری است و یک مولکول مهم برای سیستم عصبی‌، قلب و ماهیچه‌های شماست.

اسفناج همچنین دارای چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر از جمله پتاسیم، منیزیم و ویتامین B۶ ، B۹ و E است.

کد خبر 630399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha