سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر نیجریه در تهران، سه‌شنبه 19 شهریور با رئیس قوه قضاییه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس قوه قضاییه در دیدار با سفیر نیجریه در ایران با تاکید بر لزوم اتحاد و همبستگی میان کشورهای اسلامی و جهان سوم، گفت: تنها راه رهایی از یوغ استعمار و استکبار نوین اتحاد و همبستگی این کشورها و هوشیاری در برابر ترفندهای مزورانه استکبار در به زیر سلطه بردن ملت‌های مستضعف است.

 آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: با اتحاد میان کشورهای مستضعف و همکاری میان مسلمانان می‌توان منافع ملت‌ها را حفظ کرد.

رئس قوه قضاییه با اشاره به سابقه دیرینه حضور استعمار و استکبار در کشورهای آفریقایی و ظلم و ستم غرب علیه این کشورها، افزود: نگاهی به تاریخچه استعمارگری کشورهای غربی در آفریقا و مرور آنچه در دوره برده داری بر این کشورها گذشته است دل انسان را به درد می‌آورد اما مهمتر و تاسف بارتر از آن تداوم استعمار و استکبار در دوره معاصر به سبک و شیوه‌ای نوین و مردم فریب است که بدترین شکل استکبار، ظلم و جاهلیت را با سیمای به ظاهر عادلانه و حق طلبانه رقم زده است.

هاشمی شاهرودی افزود: کشورهایی که مدعی حقوق بشر و آزادی هستند تحت این شعارهای مزدورانه، جنایت‌های زیادی را انجام داده‌اند و امروز نیز این جنایت‌ها با ترفندهای جدید ادامه دارد.

رئس قوه قضاییه راهکار مقابله با این ترفندها را شناخت دقیق دشمنان و حفظ وحدت و همگرایی کشورهای ضعیف در مقابل کشورهای استکباری برشمرد و گفت: متاسفانه غرب در حال حاضر مساله حقوق بشر و آزادی را به عنوان ابزار و چماقی علیه کشورهای اسلامی و برخی دیگر از کشورها تبدیل کرده است و ضروری است با اتحاد و همدلی به سوی تبیین ویژگی‌های برجسته حقوق بشر اسلامی و مقابله با ترفندهای استکباری در این زمینه پرداخت.

رئس قوه قضاییه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های قضایی با نیجریه تاکید کرد.

در این دیدار الحاجی ابوبکر سفیر نیجریه در ایران نیز با تاکید بر ضرورت گسترش روابط دو کشور و آمادگی نیجریه برای استفاده از تجربیات ایران، برگزاری اجلاس روسای قضایی کشورهای اسلامی در سال گذشته از سوی جمهوری اسلامی ایران را گام بسیار مثبتی در تقویت همکاری‌های قضایی کشورهای اسلامی دانست.

کد خبر 62928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز