یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

برنامه‌ریزی و اجرای منسجم ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در دستور کار شهرداری قلب پایتخت قرار گرفت و این منطقه نیز همسو با سایر مناطق، اقدامات اجرایی و مشترک را در زمینه فضاسازی، ادای احترام و نثار گل بر مزار شهدای گمنام، تقدیر از مدیران ایثارگر و رزمنده منطقه، اجرای سرود، سرکشی به خانواده محترم شهدا و تجلیل از ایثارگران و... را به انجام رساند.

تورج فرهادی


«رزمندگان با پیروی از حضرت اباعبدالله حسین علیه‌السلام، مقصد خود را پیدا کردند.» شهردار قلب پایتخت با بیان این مطلب توضیح می‌دهد: «با توجه به حدیثی که حضرت رسول(ص) فرمودند که اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه، شهیدان با توسل به حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام راه رستگاری را پیدا کردند و به این سفینه نجات دست یافتند.»
«تورج فرهادی»، شهردار منطقه ۶، درباره این ویژه‌برنامه‌ها که با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، حوزه بسیج، معاونت خدمات شهری مساجد و شورایاران در نواحی شش‌گانه به اجرا درآمد، می‌گوید: «نمایشگاه تلفیقی دفاع‌مقدس و اربعین، همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، از ۲۸ شهریور تا ۵ مهر که مصادف با اربعین حسینی است، برگزار شد. این نمایشگاه مفهومی در چند محور در پلازای هفتم‌تیر برپا بود.»
فرهادی ادامه می‌دهد: «در این نمایشگاه نوع جدیدی از سازه‌های نمایشگاهی اجرا شد و هدف از این نمایشگاه این بود که با موضوعات مرتبط با دفاع‌مقدس نمایشگاهی برپا شود و به اربعین اتصال پیدا کند.»
شهردار منطقه ۶ با اشاره به فضاسازی برای یادمان شهدای منطقه ۶ می‌گوید: «تصاویر شهدای قلب پایتخت در قالب عکس با فرمت خاصی در میدانگاه شهدای هفتم‌تیر به نمایش گذاشته شد. علاوه بر تصاویر شهدای دفاع مقدس، تصاویر شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای آتش‌نشان در میدان شهدای هفت‌تیر در معرض دید شهروندان قرار گرفت.»
فرهادی اضافه می‌کند: «نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب برنامه‌های مختلفی داشت. رادیو اربعین هم موزیک‌های مرتبط با دفاع‌مقدس را پخش و همزمان با آن، مجری در قالب رادیو یکسری احادیث مرتبط با اربعین را پخش کرد. گروه‌های نمایشی و سرودی که مرتبط با هفته دفاع‌مقدس و اربعین بودند هم در اینجا به اجرا پرداختند.»
فضاسازی محیطی با محوریت گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و ایام اربعین، اعزام نمادین نیرو به جبهه با اتوبوس‌های شرکت واحد، نصب پرچم روی تاکسی‌های منطقه، برگزاری مسابقه کتابخوانی دفاع‌مقدس (ویژه کارکنان) به‌صورت مجازی، دعوت از نویسندگان کتاب با موضوع هشت سال دفاع مقدس، ارسال پیامک روزانه، برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت اربعین حسینی و تقدیر از رزمندگان شاغل در منطقه که بیش از ۲۴ ماه سابقه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته‌اند از اقدامات حوزه بسیج قلب پایتخت بود.

کد خبر 628760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha