مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برنامه‌ای برای بازگشایی حضوری مدارس در شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها و مدارس پرتراکم در مهر نداشتیم و برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان در این روند تاثیری ندارد. ضمن آنکه تزریق واکسن و ایجاد ایمنی در دانش‌آموزان نیز چند هفته طول می‌کشد.

کرونا ـ مدرسه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان از ۲۸ شهریور در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است و طی هماهنگی صورت‌گرفته، مقرر شد واکسیناسیون از مقاطع سنی بالاتر یعنی از پایه دوازدهم آغاز شود و به تدریج به سایر مقاطع تحصیلی تسری یابد.

وی افزود: البته دانش‌آموزان استثنایی نیز جزو همین گروه و در اولویت اول خواهند بود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با واکسیناسیون معلمان و پس از آن واکسیناسیون دانش‌آموزان، زمینه خوبی برای بازگشایی مدارس فراهم خواهد شد، ادامه داد: واکسیناسیون عمومی به ویژه در این دو گروه از حجم نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندشان در مدرسه می‌کاهد.

محسن‌بیگی در پاسخ به اینکه آیا با شروع واکسیناسیون، زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس در مناطق مختلف تغییر خواهد کرد، گفت: خیر. جدا از بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان، قرار بود بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای بازگشایی مدارس، آموزش در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها به صورت غیرحضوری شروع شود. بنابراین بنایی برای بازگشایی حضوری مدارس در شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها و مدارس پرتراکم در مهر نداشتیم و برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان تاثیری در این روند ندارد. ضمن آنکه تزریق واکسن و ایجاد ایمنی در دانش‌آموزان نیز چند هفته طول می‌کشد.

وی ادامه داد: اما طبق دستورالعمل ابلاغی، بازگشایی مدارس به صورت حضوری در روستاها، مناطق عشایری با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز از مهر امکان‌پذیر است و عملیاتی می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مهر واکسیناسیون انجام و نسبت به بازگشایی تدریجی مدارس از اوایل یا اواسط آبان اقدام می شود بیان کرد: ذکر این توصیه ضروری است که حتی در صورت واکسیناسیون رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی خواهد بود.

کد خبر 627800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha