مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظرسنجی اخیر خود درباره «بازگشایی مدارس در اول مهر به صورت حضوری با توجه به شرایط فعلی کرونا» اعلام کرد: ۶۲.۵ درصد از کل جامعه آماری با این موضوع مخالف هستند.

بازگشایی مدارس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ نظرسنجی را در خصوص بحث بازگشایی مدارس به صورت حضوری در سطح ملی انجام داد. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۸ سال کشور (شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵۸۱ نفر به شکل مصاحبه تلفنی گردآوری شد.

در این نظرسنجی، شهروندان به این دو سؤال «با توجه به شرایط فعلی کرونا با بازگشایی مدارس در اول مهر به صورت حضوری موافقید یا مخالف؟» و «در چه صورت موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستید؟» پاسخ دادند. 

براساس نتایج به دست آمده مشخص شد ۶۲.۵ درصد از افراد کل نمونه با بازگشایی مدارس به صورت حضوری مخالف هستند، ۳۲.۵ درصد با بازگشایی به صورت حضوری موافق و ۴.۹ درصد نیز به این سؤال پاسخی ندادند. یافته‌های این نظرسنجی برحسب خانواده‌هایی که دانش‌آموز داشتند، مقداری متفاوت بود. ۶۲.۹ درصد پاسخگویان که در خانواده خود دانش‌آموز دارند، مخالف بازگشایی مدارس در اول مهر به صورت حضوری هستند و در مقابل، ۳۵ درصد با بازگشایی مدارس به صورت حضوری در شرایط فعلی موافق هستند.

چند درصد شهروندان موافق بازگشایی حضوری مدارس هستند؟

میزان موافقت با بازگشایی مدارس در اول مهر به صورت حضوری در مراکز استان‌ها ۲۶.۵ درصد، در شهرهای کوچک ۳۰.۴ درصد و در روستاها ۴۴.۳ درصد بود.

به گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، در بخش دوم این نظرسنجی از افرادی که مخالف بازگشایی مدارس بودند، سؤال شد که در چه صورت موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستید؟ بر این اساس ۴۰.۳ درصد از کسانی که مخالف بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستند، اعلام کردند که تا زمان ریشه‌کن شدن کرونا، مدارس به صورت حضوری بازگشایی نشوند.

همچنین ۵۵ درصد پاسخگویان عنوان کردند که در صورت واکسیناسیون همه معلم‌ها و دانش‌آموزان، موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستند. ۰.۷ درصد پاسخگویان، واکسینه شدن همه دانش‌آموزان و ۰.۴ درصد نیز واکسینه شدن همه معلم‌ها را عامل موافقت با بازگشایی مدارس به صورت حضوری عنوان کردند. ۳.۵ درصد نیز به این سؤال پاسخ ندادند.
 

کد خبر 627873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha