سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹» برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد.

آموزش و پرورش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، روندهای جهانی در مورد بازگشایی مدارس و شیوه فعالیت آن‌ها بیانگر تمایل شدید جوامع به شروع و گسترش آموزش‌های حضوری برای دانش‌آموزان است و امروزه بسیاری از کشورها در این جهت حرکت کرده و روند بازگشایی مدارس را آغاز کرده‌اند.

مطالعات نشان می‌دهد حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری در دانش‌آموزان، بی‌بدیل و غیرقابل جایگزین است و افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از توقف آموزش‌های حضوری، قابل توجه بوده و ممکن است در آینده نتایج و آثار جبران‌ناپذیری بر دانش‌آموزان، نظام آموزشی و جامعه در ابعاد مختلف بگذارد.

علاوه بر آن استمرار تعطیلی مدارس بر وجوه دیگر شخصیت کودکان و نوجوانان که مرتبط با مقوله تربیت و یادگیری است، تأثیر منفی دارد و تبعاتی چون تأخیر در روند جامعه‌پذیری نوجوانان و اجتماعی شدن آن‌ها، تغییر در سبک زندگی و الگوهای رفتاری، کم‌تحرکی و فعالیت بدنی اندک، استفاده زیاد از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و... ابعاد دیگری از پیامدهای سوء توقف آموزش‌های حضوری بر دانش‌آموزان است. از این رو، از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹» برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، مدیریت و راهبری بازگشت به آموزش‌های حضوری مدارس به‌صورت آرام و تدریجی و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی و کاربرد اقتضایی روش‌های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) در فرآیند یاددهی و یادگیری از اهداف اصلی این بخشنامه ذکر شده است.

بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹» برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را در اینجا مشاهده کنید.
 

کد خبر 627089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha