دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: روزنامه‌های عربستانی توقف تیم‌ملی فوتبال این کشور مقابل ایران در یک بازی خانگی را نگران‌کننده دانسته‌اند و البته قضاوت مارک شیلد، داور استرالیایی خصوصا در صحنه مشکوک به پنالتی را عامل ثبت این نتیجه می‌دانند.

روزنامه‌های صبح روز یکشنبه ریاض با چاپ مصاحبه وزیر ورزش این کشور، تاثیر تصمیمات داوری در نتیجه مسابقه را پررنگ کردند.

سلطان بن فهد، وزیر ورزش عربستان در این خصوص گفت: «داور این مسابقه به هیچ وجه موفق نبود و به تیم ما ظلم کرد.»

وی افزود: «کنفدراسیون باید توجه بیشتری داشته باشد و داوران مناسبی برای چنین بازی‌هایی انتخاب کند که با تصمیم خودشان نتیجه بازی را تغییر ندهند.»
وزیر ورزش عربستان در یک اظهارنظر عجیب گفت: «تیم ما باید نیمه‌اول را با نتیجه 4 بر صفر تمام می‌کرد، ‌در نیمه دوم تا حدی افت کردیم اما به هر حال من فکر می‌کنم هنوز فرصت زیادی باقی مانده و می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم.»

روزنامه الجزیره در تحلیل بازی نوشت:‌ «تیم ما بهتر از ایران بازی کرد و فرصت‌های بیشتری به وجود آورد اما نتوانست از این فرصت‌ها استفاده کند. داور استرالیایی هم یک پنالتی مسلم را نادیده گرفت و از خطای بازیکن ایرانی چشم‌پوشی کرد. البته تیم ایران در نیمه دوم شرایط بهتری پیدا کرد و با رفع نقاط ضعف توانست نتیجه را جبران کند.»

روزنامه الوطن گل تساوی ایران را زنگ خطری برای سعودی‌ها دانست و در خصوص این دیدار حساس نوشت: «سبزها نمایش خوبی داشتند و بر بازی مسلط شدند تا آنکه به گل برتری رسیدند. در نیمه دوم اما تیم ما افت کرد و به ایران فرصت داد برای جبران نتیجه پیش‌روی کند. ایرانی‌ها به گل تساوی رسیدند و با یک امتیاز ارزشمند بازی را تمام کردند. ایران از نظر تکنیکی و آمادگی‌بدنی شرایط بهتری داشت. دایی آرایش تیمش را هجومی کرد و به خواسته خودش رسید.»

این روزنامه گزارش ویژه‌ای در خصوص صحنه مشکوک به پنالتی چاپ کرده و کارشناسان داوری فوتبال عربستان هم بر وقوع خطای پنالتی اتفاق نظر داشته‌اند.
عکاظ، ‌دیگر روزنامه معروف عربستانی در خصوص بازی 2 تیم ایران و عربستان نوشت: «بیش از 70 هزار تماشاگر در انتظار شکست ایران بودند اما بازی با تساوی تمام شد. نیمه اول مسابقه با برتری عربستان به پایان رسید اما در نیمه دوم ایرانی‌ها بهتر بودند و به گل تساوی رسیدند. باید ایران را فراموش کنیم. همه چیز این بازی تمام شد و حالا امارات در پیش است. نباید امتیازات این مسابقه را از دست بدهیم.»

مفسران تلویزیون سعودی اسپورت  و شبکه art از آمادگی نامطلوب بازیکنان تیم ملی عربستان در این مسابقه انتقاد کردند. از نظر کارشناسان این 2 شبکه تلویزیونی آمادگی‌بدنی بازیکنان ایران بیش از حریف بود و شاگردان دایی  به همین دلیل توانستند در دقایق پایانی مسابقه به گل تساوی دست یابند.

یوسف خمیس مفسر تلویزیون ورزشی عربستان در این خصوص گفت: «سبزها نمایش بسیار خوبی داشتند و بر مرکز زمین تسلط پیدا کردند. کلید بازی در دو جناح بود و سبزها به راحتی از دوطرف به دروازه ایران نزدیک می‌شدند. نیمه اول برتری کامل سهم عربستان بود اما شرایط در نیمه دوم تغییر کرد. تیم ما مثل نیمه اول ظاهر نشد و ایران از این فرصت به خوبی استفاده کرد. افت بدنی بازیکنان عربستان، ایران را در موقعیت حمله قرار داد و بالاخره نکونام از فرصت نهایی برای رسیدن به گل تساوی استفاده کرد.»

ماجد عبدالله ستاره صاحب‌نام فوتبال عربستان به عنوان مفسر در تلویزیون  art اسپورت حاضر شد و در خصوص این مسابقه گفت: «با افت بازیکنان سعودی، ایرانی‌ها در نیمه‌دوم بر بازی مسلط شدند. تعویض‌های ناصر جوهر هم هیچ تاثیری در بازی نداشت و کمکی به تیم ما نکرد. عربستان نباید امتیازات این مسابقه را از دست می‌داد.»

فؤاد انور کارشناس تلویزیون الجزیره اسپورت هم در خصوص این مسابقه اظهار داشت: «باید بازی را به دو نیمه تقسیم کنیم. هر کدام از دو تیم در یک نیمه برتر از حریف ظاهر شدند. ایرانی‌ها در نیمه دوم از افت بدنی بازیکنان عربستان استفاده کردند. آنها روی یک ضربه ایستگاهی به گل تساوی رسیدند در حالی که این نقطه‌ضعف همیشه برای سبزپوشان مشکل‌ساز بوده و خط دفاع عربستان روی ضربات ایستگاهی آسیب‌پذیر نشان می‌دهد.»

کد خبر 62769

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز