یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان قرار است نامزد صدارت اعظمی آلمان شود.

وزیر امور خارجه آلمان قرار است در انتخابات مجلس بوندس‌تاگ این کشور در سال 2009   از حزب سوسیال دموکرات، نامزد صدارت اعظمی آلمان شود.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، بر اساس گزارش‌های یک شکل در رسانه‌های مختلف آلمان اعلام شد کورت بک (Kurt Beck)، رییس این حزب به نفع فرانک والتر اشتاین‌مایر از ورود به رقابت با آنگلا مرکل، صدراعظم کنونی آلمان، از حزب دموکرات مسیحی کناره‌گیری کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها، بک و اشتاین‌مایر در حالی به توافق رسیده‌اند که ماه‌هاست گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدارت اعظمی آلمان مطرح شده است.

همچنین گفته می‌شود ریاست حزب سوسیال دموکرات قصد دارد امروز (یکشنبه 17 شهریور) در اجلاسی در نزدیکی پوتسدام به شکل رسمی اشتاین‌مایر را به عنوان نامزد خود معرفی کند.

سیاستمداران احزاب ائتلاف دموکرات مسیحی موضعی انتقادی به این موضع‌گیری داشته‌اند. حزب سوسیال مسیحی اعلام کرد در صورتی که اشتاین‌مایر نامزد شود، شکاف‌های داخلی سوسیال دموکرات‌ها عمیق‌تر خواهد شد. این حزب چپی همچنین اعلام کرد به عنوان همراه در طرح ابتکاری اصلاح بازار کار «دستور کار 2010» از وی به عنوان نامزد صدارت اعظمی حمایت نخواهد کرد.

کد خبر 62713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز