پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
۰ نفر

اگر پوستتان خشک است یا به خاطر ماسک‌هایی که در این روزهای کرونایی به صورتتان می‌زنید، آسیب دیده می‌توانید با کمک ماسک‌های ساده آبرسان خانگی که با مواد دم دست شما تهیه می‌شوند، پوستتان را التیام ببخشید و آن را نرم و لطیف کنید.

skincare

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت‌نیوز، پوست خشک و آسیب‌دیده نیازمند توجه و مراقبت‌های خاصی است زیرا وقتی شروع به خارش و ترک و پوسته شدن می‌کند، احساس ناخوشایندی به شما می‌دهد. علت خشکی پوست شما هر چه باشد، چه افزایش سن، چه سرمای هوا و چه هر دلیل دیگری، می‌تواند ظاهر ناخوشایندی نیز به شما بدهد و بیحال و پژمرده به نظر برسید.

در کنار هر محصولی که برای مراقبت از پوستتان استفاده می‌کنید می‌توانید با کمک ماسک‌های ساده خانگی آن درمان‌ها را تقویت کرده و به پوستتان ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر بدهید.

ماسک آبرسان آلوئه‌ورا و خیار

خیار برای تسکین خارش و تحریکات پوستی فوق‌العاده است. خیار پوست را آبرسانی کرده و احساس سوزش ناشی از ترک‌خوردگی پوست را تسکین می‌دهد. خیار در ترکیب با آلوئه‌ورا، موثرتر هم عمل خواهد کرد.

آلوئه ورا خاصیت ضدالتهابی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک کرده و ریکاوری و بازسازی آن را سرعت می‌دهد.

سه چهار حلقه خیار را با پوست پوره کرده و دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. حالا آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب بشویید.

ماسک مرطوب‌کننده شیر و عسل

ترکیب شیر و عسل یک ترکیب قدیمی است که برای مشکلات پوستی مثل جادو عمل می‌کند. شیر و عسل در خیلی از پاک‌کننده‌های مخصوص پوست‌های خشک و حساس وجود دارد؛ اما وقتی شیر و عسل از مواد ساده‌ای هستند که تقریبا در هر خانه‌ای وجود دارند، چرا خودتان با آن‌ها ماسک صورت درست نکنید؟

شیر دارای اسید لاکتیک است که مانند یک لایه‌بردار ملایم می‌تواند سلول‌های مرده پوست را جدا کرده و قابلیت پوست برای حفظ رطوبت را تقویت کند. شیر مانند ماست، پوست را تمیز کرده و همزمان آن را نرم و لطیف می‌کند.

عسل نیز بابت خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی که دارد معروف است. عسل از پوست در برابر عفونت‌های باکتریایی محافظت کرده و التهاب پوست را نیز کاهش می‌دهد.

ضمنا عسل به پوست کمک می‌کند رطوبت خود را حفظ کند. برای تهیه این ماسک بسیار خوب کافی است یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کرده و آن را به صورتتان بزنید.

پوست را با این ترکیب خوب ماساژ داده و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

ماسک مرطوب‌کننده زرده تخم مرغ

سفیده تخم‌مرغ برای حذف چربی اضافه پوست و پیشگیری از جوش و آکنه مفید است اما زرده تخم‌مرغ خاصیت معکوس دارد. زرده‌ تخم‌مرغ غنی از چربی‌های مرطوب‌کننده است که پوست خشک را آبرسانی و تغذیه می‌کنند.

شما به زرده یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق چای‌خوری عسل نیاز دارید. این دو مواد را با هم خوب ترکیب کنید تا خمیری یکدست درست شود، آن را به صورتتان بزنید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و به طور طبیعی خشک شود. سپس با آب بشویید.

ماسک مرطوب‌کننده موز و عسل

موز خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضدچروک دارد. عسل و روغن زیتون نیز نرم‌کننده‌اند و می‌توانند به خوبی در پوست نفوذ کرده و آن را مرطوب کنند.

شما به نصف یک موز رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون نیاز دارید. تمام مواد را ترکیب کنید تا خمیری یکدست درست شود. آن را به تمام صورتتان بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب بشویید.

ماسک مرطوب‌کننده آب پرتقال

آب پرتقال یک تونر طبیعی برای پوست است که با ویتامین C ای که دارد به ترمیم پوست، محو چین و چروک‌های ریز و از بین بردن اثر رادیکال‌های آزاد و افزایش کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند. ضمنا آب پرتقال برای حفظ رطوبت پوست مفید است.

شما به دو قاشق غذاخوری آب پرتقال طبیعی و یک و یک دوم قاشق غذاخوری جو دوسر نیاز دارید. این مواد را با هم ترکیب کرده و روی پوستتان بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشویید.

ماسک مرطوب‌کننده آرد برنج

بافت آرد برنج پوست را لایه‌برداری می‌کند و نشاسته برنج نیز می‌تواند عملکرد دفاعی پوست را تقویت کند، در نتیجه خارش و تحریکات پوستی کاهش خواهد یافت.

شما به یک قاشق غذاخوری آرد برنج، یک قاشق غذاخوری جو دوسر و یک قاشق مرباخوری عسل نیاز دارید. این مواد را با هم ترکیب کرده و روی پوستتان بگذارید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

بهترین ماسک‌های آبرسان برای پوست‌های خشک و حساس

ماسک پیاز و عسل

این ماسک برای تسکین پوست‌های خشک و حساس در روزهای گرم تابستان عالی است. آب پیاز پوست را تسکین داده، سلول‌های مرده را جدا کرده و پوست را آبرسانی می‌کند.

شما به دو قاشق چای‌خوری آب پیاز و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. مواد را با هم مخلوط کرده و آن را به پوستتان بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه صورتتان را بشویید.

ماسک مرطوب‌کننده گلاب و عسل

شما به سه قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. عسل و گلاب را با هم مخلوط کرده، به صورت زده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.

ماسک ضدالتهاب زردچوبه و عسل و ماست غلیظ

زردچوبه ضدالتهاب است و به کاهش قرمزی و خارش پوست کمک می‌کند. عسل نیز همانطور که گفتیم ضدمیکروب است و می‌تواند مانند سدی محافظ برای پوست عمل کند.

ماست یونانی هم به دلیل آب کمتری که دارد، غلظت بیشتری داشته و راحت‌تر به عنوان ماسک استفاده می‌شود. ضمنا ماست اسیدلاکتیک دارد که لایه‌برداری ملایم بوده و درخشش خاصی به پوستتان می‌دهد.

یک قاشق چای‌خوری زردچوبه، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست یونانی را با هم ترکیب کرده و به پوستتان بزنید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

روغن زیتون برای پاک کردن و نرم کردن پوست خشک

روغن زیتون یک روغن طبیعی عالی برای پوست است که به عنوان یک پاک‌کننده و مرطوب‌کننده طبیعی پوست عمل می‌کند.

فقط کافی است روغن زیتون را به پوستتان بمالید و یک پارچه تمیز را مرطوب و گرم کنید و روی صورتتان بگذارید، صبر کنید تا پارچه خنک شود سپس چربی اضافی را با دستمال پاک کنید. روغن زیتون بدون اینکه چربی‌های طبیعی پوستتان را از بین ببرد آن را تمیز هم می‌کند.

کد خبر 625756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha