فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: مقرر شده است به منظور افزایش ظرفیت واکسیناسیون دانشگاه‌های علوم پزشکی، هر دانشگاه ۳ مرکز را به عنوان مراکز ۲۴ ساعته معرفی کند که اسامی آنها در روزهای آتی اعلام می‌شود.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون بیمارستان نیکان سپید، از نهادهای حقیقی و حقوقی به منظور تسریع فرایند واکسیناسیون درخواست همکاری کرد.

زالی در حاشیه این مراسم عنوان کرد: با افتتاح این مرکز به همت بخش خصوصی که در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی صورت گرفت، ظرفیت واکسیناسیون روزانه شهروندان تهران افزایش یافت. مرکز واکسیناسیون تجمیعی بیمارستان نیکان سپید صد و چهارمین مرکز در کلانشهر تهران و ۱۳۲ امین مرکز در استان تهران است که امکان تزریق ۳ هزار دوز واکسن در روز را دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد مشارکت فعالانه بخش خصوصی در امر پیشگیری و مقابله با بحران کرونا در پایتخت هستیم، افزود: بنابر تاکید دکتر عین‌الهی، وزیر بهداشت، مبنی بر افزایش مشارکت مردمی و شتاب‌دهی جهادی به روند واکسیناسیون، باید فرایند مردمی‌سازی این موضوع در تهران به اوج خود برسد. در همین راستا ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از اعلام آمادگی تمام نهادهای حقیقی و حقوقی، ارگان ها و سازمان ها برای همکاری در زمینه افزایش ظرفیت فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تامین لجستیک مطلوب استقبال می کند. داوطلبان می توانند به همین منظور با روابط عمومی ستاد تماس حاصل کنند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه گفت: خبرهای خوبی از واردات واکسن با حجم بالا رسانه ای شده و تعدادی از واکسن های تولید داخل نیز برای آغاز فاز سوم آزمایش‌ها مجوزهای لازم را اخذ کرده است. تحقیقات از انجام فاز سوم آزمایش‌های برخی واکسن های تولید داخل نیز نشان از اثربخشی و عوارض کم جانبی این واکسن‌ها دارد.

زالی از تلقیح ۵ میلیون و ۶۱۱ هزار دوز واکسن در استان تهران خبر داد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر دوز دوم را هم دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در نشست مسئولین دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران با حضور وزیر بهداشت مقرر شد به منظور افزایش ظرفیت واکسیناسیون هر دانشگاه، ۳ مرکز را به عنوان مراکز ۲۴ ساعته معرفی کند که اسامی این مراکز در روزهای آتی اعلام عمومی می شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم حفظ کرامت شهروندی در تکمیل فرایند ایمنی‌زایی، گفت: مقرر شد افراد واجد شرایط با ثبت نام در سامانه، زمان تزریق نوبت اول و دوم را همزمان دریافت کنند تا از ازدحام و اتلاف وقت جلوگیری شود.

وی توجه به اظهار نظرهای مبتنی بر شواهد در خصوص تزریق واکسن را ضروری دانست و افزود: بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، تمام واکسن ها با میزان اثربخشی بیش از ۵۰ درصد مورد قبول است که خوشبختانه تمام واکسن های وارداتی و تولید داخل این معیار را دارند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های متعدد علمی، میزان ابتلای شدید، بستری در بخش‌های ویژه و مرگ و میر افراد واکسینه‌شده به طور چشمگیری کاهش داشته است.

زالی در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۲۰ هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمان پایتخت مراجعه کردند. همچنین هزار و ۹۰۰ بیمار در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۲۲۶ نفر نیاز به دریافت مراقبت های ویژه داشتند. آمار کل بیماران بستری در تهران به ۸ هزار و ۵۳۵ بیمار رسیده است. از طرفی روز گذشته بالغ بر هزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی از مراکز درمانی پایتخت ترخیص شدند.

کد خبر 625253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha