رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران از تزریق بیش از ۵ میلیون واکسن دوز اول کرونا به مردم پایتخت خبر داد.

واكسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران امروز در مراسم افتتاح مرکز جامع واکسیناسیون کرونا در یکی از بیمارستان‌های بخش خصوصی با اشاره به آخرین وضعیت روند تزریق واکسن در تهران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سطح استان تهران مشغول تزریق واکسن هستند.

او افزود: ۵ میلیون و ۶۱۱ هزار نفر در تهران دوز اول و یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

زالی ادامه داد: با ورود واکسن به کشور، کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری در تهران انجام می‌شود و بنا بر دستور وزیر بهداشت، تزریق واکسن باید با حفظ کرامت مردم انجام شود.

او گفت: امروزه نوبت‌دهی واکسن به صورت پکیج دوزهای اول و دوم است و این کار با هدف پیشگیری از ازدحام در مراکز تجمیعی واکسیناسیون انجام می‌شود. همچنین سپاه، ارتش و بسیج و سایر نهادها در زمینه انجام واکسیناسیون کمک بزرگی به ما کرده اند.

او بیان کرد: در شبانه روز گذشته تعداد ۱۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند که ۲۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی گفت: در گذشته تعداد ۶۰۰ نفر از بیماران در لیست انتظار برای بستری بودند که طی روزهای اخیر این آمار به حدود ۲۰۰ بیمار رسیده است.

او گفت: در شبانه روز گذشته ۱۶۰۰ بیمار با وضعیت جسمانی خوب از مراکز درمانی ترخیص شدند.

کد خبر 625108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha