رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: در امر واکسیناسیون مقداری باید با شتاب بیشتری پیش رویم و دو شیفته شدن مراکز تزریق واکسن که از مدت‌ها قبل این موضوع مطرح شده در این مسیر کمک می‌کند.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، جلسه ستاد کرونای استان تهران با حضور محسنی بندپی استاندار و علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و دیگر مسئولان در برگزار و آخرین آمار و اطلاعات وضعیت استان تهران درباره ویروس کرونا اعلام شد.

بر این اساس تعداد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون فعال در استان تهران به ۱۳۵ مرکز رسیده است که ۷۸۰ گروه نیز در زمینه واکسیناسیون فعالند.

وضعیت شیوع کرونا در استان تهران

بررسی میزان مبتلایان به ویروس کرونا در استان تهران نشان می‌دهد هفته دوم شهریور نیز روند نزولی این شاخص حفظ شده است و به صورت میانگین روزانه ۱۵۰۴۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. میزان مراجعه به مراکز درمانی نیز در روز ۱۱ شهریور به عدد ۱۷۰۰۰ نفر رسیده است که در مقایسه با رکورد ۲۳ مرداد کاهش ۳هزار نفری را نشان می‌دهد.

نتایج بررسی میزان بستری‌ها در پایتخت هم نشان می‌دهد این شاخص نیز روند نزولی به خود گرفته و از رکورد ۱۷۹۵ نفر که در آخرین روزهای مرداد ثبت شد به عدد ۱۴۰۰ نفر در روز ۱۱ شهریور رسیده‌ است.

در خصوص میزان فوتی‌های کرونا در تهران نیز باید گفت در هفته دوم شهریور به طور متوسط روزانه ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این شاخص در روز ۱۲ شهریور عدد ۲۱۸ نفر را نشان می‌دهد.

مقایسه توزیع درصد فراوانی مبتلایان به کرونا به تفکیک گروه سنی در شاخص بستری‌شدگان در مراکز درمانی تهران در سال ۹۹ و هفته دوم شهریور نشان می‌دهد، گروه سنی زیر ۱۰ سال و ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲.۱ درصد رشد، گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال ۲.۷ درصد رشد و بیشترین رشد با عدد ۳.۱ درصد مربوط به گروه سنی ۵۱ تا ۶۰ سال است. در نقطه مقابل بیشترین کاهش مربوط به گروه سنی بالای ۸۰ سال است که با ۴درصد افت به عدد ۶.۶ درصد رسیده است. گروه سنی ۷۱ تا ۸۰ سال هم با ۲.۹ درصد کاهش به ۱۰.۹ درصد رسیده است.

بر این اساس ۳۴ درصد بستری‌شدگان در گروه سنی بالای ۶۰ سال و ۶۴ درصد فوتی‌ها نیز در همین گروه سنی قرار دارند.

مراکز واکسیناسیون در تهران دوشیفته می‌شوند

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران‌ هم در این جلسه ضمن تأکید بر تقویت تمهیدات مورد نیاز برای واکسیناسیون عمومی در استان تهران اظهار کرد: مراکز واکسیناسیون در استان تهران از روز چهارشنبه دو شیفته می‌شوند.

وی از تشکیل قرارگاه واکسیناسیون استان تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای ریاست این قرارگاه نیز از دکتر زالی درخواست کرده‌ایم که این مسئولیت را برعهده بگیرد.

محسنی بندپی گفت: گزارشاتی که در جلسه امروز در ارتباط با کارگروه های آموزش اطلاع رسانی، واکسیناسیون و تقویت درمان سرپایی ارائه شد نشان داد که در روندی قرار گرفتیم که از شرایطی که در گذشته با آن مواجه بوده ایم عبور کرده ایم به شکلی که بیماران سرپایی ۹ درصد و بستری ها نسبت به هفته گذشته در استان تهران ۸.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: البته هنوز آمار فوتی ها بالاست که امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار فوتی ها نیز باشیم. قطعا در این مسیر اقداماتی که در حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین اقداماتی که توسط نیروی انتظامی انجام شده است بسیار سخت بوده اما نتایج خوبی را به همراه داشته، بی تردید ۶۴ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استانی همچون تهران با تراکم جمعیت بالایی که دارد نیازمند اقدامات بسیاری بوده اما خوشبختانه رعایت پروتکل ها نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاتر است که دقت و مراقبت مسئولین در صف را نشان می دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت مشاهده نشد که بیماری پشت در بیمارستان بماند. با توجه به کاهش بستری ها ۷۹۰۰ بیمار بستری در حال حاضر در استان تهران وجود دارد که نسبت به هفته گذشته ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

آمادگی پلیس برای اسکورت خودروهای حمل واکسن 

استاندار تهران در خصوص تامین امنیت انتقال واکسن ها و وجود مواردی از سرقت واکسن ها نیز گفت: نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرده است که برای انتقال واکسن ها به هر یک از مراکز تجمیعی اسکورت لازم را قرار خواهد داد و در مورد سرقت واکسن نیز یکی دو مورد کوچک خیلی زود شناسایی و برخورد لازم انجام شد. امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده حداکثر از روز پنجشنبه در استان تهران بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن به صورت روزانه تزریق شود.

سعید تاملی، قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در این جلسه اعلام کرد: تا دیروز ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار دوز واکسن به کشور وارد شده است و اگر سرعت فعلی واکسیناسیون دو برابر شود تهران ۵۰ روز به زمان نیاز دارد تا همه یک دوز دریافت کند.

تنوع واکسن در روزهای آینده

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در این جلسه گفت: خبرهای بسیار خوبی از واردات واکسن و تنوع در آن‌ها به ما رسیده است و امیدواریم که در روزهای آینده تنوع واکسن را در اختیار داشته باشیم.

زالی گفت: مقداری باید با شتاب بیشتری پیش رویم و دو شیفته شدن مراکز تزریق واکسن که از مدت‌ها قبل این موضوع مطرح شده در این مسیر کمک می‌کند. در حال حاضر ۱۸۰۰ نیروی آموزش‌دیده بسیجی مورد تایید وجود دارد.

زالی افزود: خواهش می‌کنم که جمع‌بندی‌های صورت گرفته درباره پیشرفت ترزیق واکسن، گرفتار کارهای اداری نشود و خیلی زود به اجرا درآید. اکنون یک موج بسیار خوب و مطلوب اجتماعی برای کاهش ابتلا صورت گرفته بنابراین پایگاه‌های جدید و قبلی را باید بر اساس نقشه معلوم کنیم.
 

کد خبر 625155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha