استاندار تهران از کاهش ۱۴ درصدی آمار فوتی‌ها و ۱۶ درصدی بیماران سرپایی کرونا در تهران خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان تهران، گفت: آمار بیماران بستری در بخش‌های عادی نیز ۱۶.۸ درصد کاهش داشته است و در حال حاضر ۶۶۴۹ بیمار بستری در تهران داریم.

وی افزود: تا امروز ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن در تهران تزریق شده است که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دوز اول و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

استاندار تهران گفت:‌ همه شاخص‌ها اعم از بیماران سرپایی، بستری و فوتی با یک شیب خوبی در حال کاهش است که باید این روند را حفظ و این شیب را بیشتر کنیم.

 محسنی بندپی افزود: در بحث روند بیماری در روزهای آینده و تا هفته اول مهر شاهد ادامه کاهش روند بیماری خواهیم بود.

وی ادامه داد: آنچه باعث کاهش این شاخص‌ها شده در درجه نخست بحث واکسیناسیون همگانی، ‌دوم تعطیلی یک هفته‌ای و سوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است که همین روند باید حفظ شود تا دچار موج ششم و اوج گیری دوباره بیماری ویروس کرونا نشویم.

محسنی بندپی گفت: ۲۳۴ پایگاه در استان تهران تحت مدیریت سه دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده و شهرداری تهران نیز اعلام آمادگی کرده است که مراکز بیشتری را تجهیز و در اختیار ما قرار دهد.

استاندار تهران افزود: تامین اجتماعی نیز ۱۰ مرکز راه اندازی خواهد کرد که با این راه اندازی ۵۰ ایستگاه به مراکز واکسیناسیون ما افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات غیر اورژانسی باید به سمت واکسیناسیون سوق داده شود، گفت: در بحث واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس نیز آخرین تصمیم گیری را ستاد ملی کرونا اعلام خواهد کرد، اما قبل از آن به استانداردسازی سرویس مدارس و افزایش سرانه بودجه مدارس نیاز داریم تا با اطمینان خاطر به سمت بازگشایی مدارس برویم.

مشکلی در تامین واکسن نداریم

استاندار تهران در ادامه با بیان این که مشکلی در تامین واکسن نداریم و ۳ میلیون و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دوز واکسن ذخیره‌شده داریم، افزود: از فردا ظرفیت واکسیناسیون در استان تهران ۲ برابر می‌شود.

محسنی بندپی افزود: بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن در ماه آینده وارد ایران خواهد شد و در شهرستان‌های استان تهران نیز اعلام کردیم از جامعه هدف ما نیز بیش از ۷۱ درصد واکسن دریافت کردند. البته در شهر تهران با توجه به جمعیت ۹ تا ۱۰ میلیونی نیازمند بسیج همگانی هستیم که هم اکنون در بیمارستان‌های خصوصی تهران هم حدود ۱۵۰ ایستگاه تزریق واکسن ایجاد شده است که از چهارشنبه فعال می‌شوند.

وی گفت: تکلیف قانونی همه دستگاه‌های اجرایی است که همه‌جانبه با دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری کنند و امکانات موردنیازشان را در اختیار قرار دهند.

کد خبر 627962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha