رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اینکه مشکلی در بحث تولید واکسن برکت مشکلی وجود ندارد، گفت: تاکنون ۸‌ میلیون دوز واکسن تولید شده و تا فردا ۵ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود. 

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در بحث تولید واکسن و مواد اولیه واکسن هیچ مشکلی نداریم. تاکنون ۸‌ میلیون دوز واکسن تولید شده و تا فردا ۵ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود. بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون بیش از ۳ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت به افراد متقاضی تزریق شده است.

او توضیح داد: در بحث افزایش ظرفیت نیز عملکرد خوبی داشتیم. خط یک ما مانند گذشته فعال است و هفته‌ای یک میلیون و دویست هزار دوز واکسن تحویل می‌دهد. خط دو نیز ماهانه نزدیک به ۸ میلیون دوز قادر است تولید کند و تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد. خط سه هم در حال آماده‌سازی است و می‌تواند بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید کند.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت واکسن برکت کم‌عارضه‌ترین واکسن موجود در ایران است.

نیکی ملکی درباره افرادی که در کارآزمایی بالینی هم شرکت کردند، گفت: تا هفته آینده برای افرادی که واکسن را در کارآزمایی بالینی دریافت کرده باشند، قطعا کارت واکسن صادر خواهد شد و نگران نباشند.

کد خبر 625168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha