رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: زنجیره تزریق واکسن نباید قطع شود و تمام نهادها باید در زمینه واکسیناسیون کمک کنند.

تردد شبانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان گفت: ممکن است شاخص پایین آمدن میزان مرگ و میر زمان بر باشد، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که آثار تعطیلی‌ که در تهران اعمال شد نتیجه خوبی داشته و نکته بعدی بحث واکسیناسیون است که نباید زنجیره تزریق واکسن قطع نشود و واکسن مراکز باید تامین شوند.

وی افزود: در تهران ما نیاز به بازنگری در شیوه نامه‌ها داریم و ساز و کارها باید مورد بررسی قرار گیرند. بحث منع تردد شبانه تاثیری در کاهش کرونا ندارد و نتیجه‌ای جز به کارگیری و خستگی نیروهای انسانی پلیس نداشته است و باید این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

زالی در ادامه گفت: چیزی که از تست رایگان مدنظر است، این است که طرح شهیدسلیمانی (طرح محله‌محور برای شناسایی مبتلایان کرونا) طرح مناسبی است و باید آن را اجرا کنیم و نکته‌ مهم این است که این تست باید در مراکز بهداشت انجام شود.

وی در ادامه گفت: مردم حتی اگر مراجعه سرپایی هم داشته باشند و بدون انجام تست، علائم کم یا حساسیت داشته باشند، یعنی اغلب قریب به اتفاق درگیر کرونا هستند.

زالی افزود: باید حواسمان به تغییرات الگویی این بیماری باشد و اگر واکسن وارد کشور شد، خواهش داریم که نیروهای سایر نهادها هم در بحث واکسیناسیون یاری کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در ادامه این نشست ضمن هشدار به کادر درمان در خصوص سویه لامبدا کرونا گفت: اخیرا به موردی در یکی از بیمارستان‌های تهران با توجه به سفر خارجی که داشت، مشکوک شدیم.

وی همچنین با اشاره به انتشار خبر سرقت چند واکسن کرونا در تهران تصریح کرد: باید ماشین‌های یخچال‌دار مخصوص و تیم تامین امنیت برای حفظ این واکسن ها تامین شود، این اقدام برای رسیدن به موقع واکسن به مراکز واکسیناسیون و برقراری نظم اهمیت دارد.

کد خبر 623653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha