گروه ورزشی: فینال حقیقی غرب آسیا، ‌شنبه‌شب در ریاض برگزار خواهد شد. جایی که قدرت‌های برتر فوتبال خاورمیانه نخستین بازی مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی را برگزار می‌کنند.

 ایران و عربستان حساس‌ترین مسابقه دور نخست بازی‌های این مرحله را انجام خواهند داد و حساسیت  این دیدار از همین حالا در اردوهای هر دو تیم به وضوح دیده می‌شود.

خبرنگاران عربستان در طول هفته جاری در همه تمرینات تیم کشورشان حضور پر رنگی داشته‌اند. روزنامه‌های این کشور به دنبال تشویق تماشاگران برای حضور در ورزشگاه هستند و روزنامه‌ها به شکل کاملاً هماهنگ از تیم ملی فوتبال عربستان حمایت می‌کنند.

تمرینات تیم‌ملی ایران در جزیره کیش پیگیری می‌شود در حالی که سبزهای سعودی در شهر ریاض انتظار میهمان را می‌کشند. تمرینات بازیکنان عربستان با حضور همه ستاره‌های این تیم  زیرنظر ناصر جوهر دنبال می‌شود. مصدومیت مالک معاذ و یاسر قحطانی هم برطرف شده و سرمربی سبزپوشان همه بازیکنانش را برای دیدار با ایران در اختیار دارد. مسابقات لیگ این کشور هم هنوز آغاز نشده و سرمربی عربستان چالشی با باشگاه‌ها ندارد.

قطر، شبیه ایران

اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی عربستان 2 هفته پیش در سوئیس به پایان رسید و حریف ایران در آخرین بازی تدارکاتی این اردو مقابل تیم ملی پاراگوئه به تساوی یک بر یک دست یافت. آخرین دیدار تدارکاتی این تیم شنبه شب در ریاض برگزار شد و سبزپوشان با نتیجه 2 بر یک موفق به شکست قطر شدند.

نکته قابل توجه این بود که ناصر جوهر و دستیارانش ایران را مشابه قطر دانسته بودند و به همین دلیل از شکست این تیم اظهار رضایت کردند. شرایط و موقعیت کنونی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر اما چندان مشابه به نظر نمی‌رسد.

با این وجود تیم‌ملی عربستان نمایش خوبی در این مسابقه داشت. شاگردان ناصر جوهر با آرایش 2-4-4 بازی کردند و در اکثر دقایق مسابقه صاحب توپ و میدان بودند. عربستان البته در غیاب مالک معاذ و حسین عبدالغنی این مسابقه را برگزار کرد. حریف تیم‌ملی فوتبال کشورمان در اواسط نیمه دوم مسابقه روی یک ضربه از راه دور گل تساوی را دریافت کرد. محمد شلهوب طراح حملات عربستان در این مسابقه بود که نمایش موفقی در دیدار با قطر داشت.

قحطانی: خوشحالم که مقابل ایران بازی می‌کنم

یاسر القحطانی سرشناس‌ترین بازیکن عربستان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به شمار می‌رود. قحطانی در سال‌های اخیر بهترین گلزن فوتبال عربستان بوده و حضورش در این مسابقه اهمیت زیادی برای ناصر الجوهر داشت.

2 ماه پیش خبر مصدومیت این بازیکن شوک بزرگی به اردوی تیم ملی عربستان وارد کرد. ابتدا گفته می‌شد ممکن است قحطانی تا 4 ماه نتواند برای تیم کشورش بازی کند اما یک تیم ویژه پزشکی برنامه آماده‌سازی این ستاره را زیرنظر گرفت. مصدومیت مهاجم تیم ملی عربستان زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، بهبود یافت.

 قحطانی هفته گذشته به اردوی تیم‌ملی کشورش پیوست و در بازی شنبه‌شب که مقابل قطر برگزار شد در  نیمه دوم به میدان رفت. او بعد از این مسابقه گفت: «من شرایط لازم را پیدا کرده‌ام و خیلی خوشحالم که می‌توانم در حساس‌ترین مسابقه مقابل ایران بازی کنم. ما مقابل قطر تیم خوبی بودیم اما هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌ایم. باید در فرصت باقیمانده تلاش کنیم تا با بهترین شرایط به مصاف ایران برویم. این بازی دشوار خواهد بود هرچند همه بازی‌ها در راه رسیدن به جام‌جهانی سخت است. من مطمئن هستم که همه برای انجام کارهای سخت آماده‌ایم و به آفریقای جنوبی راه پیدا خواهیم کرد.»

ترکیب احتمالی

ناصر جوهر نسبت به بازی روز شنبه هفته گذشته 3 تغییر احتمالی در ترکیب تیمش ایجاد خواهد کرد. یاسر قحطانی که در این مسابقه برای اولین بار پس از مصدومیت در ترکیب تیمش قرار گرفته بود مقابل ایران یکی از مهاجمان اصلی تیم میزبان است. حسین عبدالغنی، ‌چپ‌پای باسابقه فوتبال عربستان هم که قدیمی‌ترین بازیکن تیم‌ملی این کشور در دیدار با ایران به شمار می‌رود آخرین بازیکنی بود که به اردوی تیم‌ملی کشورش ملحق شد.

عبدالغنی که در باشگاه‌های سوئیس بازی می‌کند، صبح روز سه‌شنبه در تمرینات تیم‌ملی عربستان حاضر شد. این بازیکن هم قطعاً در ترکیب اصلی تیمش قرار می‌گیرد. مالک معاذ دیگر بازیکنی است که در این مسابقه می‌تواند سبزها را همراهی کند. معاذ در خط حمله بازیکن تاثیرگذاری است و ممکن است در کنار قحطانی زوج خط حمله تیم‌ملی عربستان را در بازی با ایران تشکیل بدهد. مصدومیت این بازیکن به تازگی رفع شده و ممکن است تا روز شنبه آمادگی لازم برای حضور در ترکیب اصلی را پیدا کند.

کد خبر 62383

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز