مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان سرانه فضای ورزشی در شهرستان رشت را کمتر از یک متر مربع دانست و ۵۶ صدم درصد اعلام کرد.

سرانه ورزشی

مریم بخشی با اشاره به افتتاح سالن‌های ورزشی جدید در هفته دولت به همشهری آنلاین گفت: حداقل سرانه استاندارد فضای ورزشی در کشور یک متر مربع است که با توجه به  تعداد و تراکم بالای جمعیت در شهرستان رشت، با بهره‌برداری از سالن‌های جدید، این سرانه به ۵۶ صدم درصد می‌رسد.

بخشی با تاکید به اینکه در سرانه فضای ورزشی از استانداردهای کشوری فاصله داریم اضافه کرد: بالاترین سرانه فضای ورزشی استان مربوط به شهرستان صومعه سرا است که نزدیک به یک متر است و در رشت نیز به دلیل جمعیت بالا این سرانه پایین است. با تکمیل سالن صخره نوردی رشت، سایت اهداف پروازی استان، پیست دوچرخه سواری و احداث زمین ورزشی کوچصفهان  به سرانه ورزشی شهرستان رشت افزوده می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان، با بیان اینکه اعتبارات ورزشی استان در کمترین میزان ممکن اختصاص می‌یابند افزود: در دولتهای گذشته اعتبارات ورزشی در شهرستان‌ها در پایین ترین میزان تزریق می‌شدند. خوشبختانه امسال فرمانداری رشت در کمیته برنامه ریزی شهرستان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد که قابل توجه است و می‌توانیم با این منابع مالی، بازسازی ورزشگاه عضدی و سایر پروژه‌های نیمه تمام دیگر را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص ورزش بانوان نیز اظهار کرد: در بخش سالن‌های مربوط به ورزش بانوان در کل استان محدودیت وجود دارد. در کل استان ۹ تا ۱۰ مکان ورزشی ویژه مخصوص بانوان وجود دارد. از این رو تلاش کردیم ازسالن‌های ورزشی موجود به صورت دو منظوره برای ارتقا ورزش بانوان ورزش همگانی بهره بگیریم. یکی از برنامه های ارزشمندی که در این راستا اجرا کردیم اختصاص سالن یادگار امام رشت از صبح تا ۶ عصر برای بانوان بوده است.

مدیر کل ورزش بانوان گیلان تاکید کرد: با وجود مشکلات زیاد در زیرساخت‌های ورزش بانوان در استان، خوشبختانه  دو سهمیه از ۵ سهمیه المپیک استان به بانوان گیلانی اختصاص داشت که نشان‌دهنده اهمیت ورزش در زنان گیلانی است. چنانچه براساس آمارها، ۴۰ درصد بیمه های ورزشی استان در سطح ورزش بانوان استان صادر شده است.

روز گذشته نیز فرماندار رشت از رشد چهار برابری اعتبارات ورزشی این شهرستان خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات رشت از سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

کد خبر 623334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha