مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به همشهری آنلاین گفت: ورزش گیلان در دولت تدبیر و امید از نظر توسعه زیر ساختها، باشگاه‌های ورزشی، مربیان و داوران فعال و سرانه فضاهای ورزشی از حداقل ۲۱ درصد تا حداکثر ۵۷ درصد رشد داشته است.

سالن ورزشی

مریم بخشی در ادامه افزود: تعداد باشگاههای فعال در دولت قبل از مرز ۵۶۲ باشگاه گذر نکرده بود در حالی که این تعداد در ۸ سال اخیر به حد نصاب ۱۳۰۰رسیده است. ضمن اینکه با حضور بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی، گیلان در راه‌اندازی باشگاههای ورزشی بیش از ۱۳۱ درصد نسبت به دولت قبل رشد داشته است. مساحت اماکن ورزشی ویژه ورزش و جوانان با رشدی ۲۱ درصدی حدود یک میلیون و۳۱۵هزار متر مربع است که این رقم در دولت قبل حدود یک میلیون و ۷۵ هزار متر مربع بوده است. .

وی با بیان اینکه تعداد مربیان و داوران ورزش استان نیز رشد ۸۳ درصدی داشته‌اند، اضافه کرد: تعداد مربیان ورزش استان در دولت پیشین حدود ۹ هزار نفر بوده که این آمار در دولت تدبیر و امید به بیش از ۱۴ هزار مربی افزایش یافته است. تعداد ۷۶ پروژه در این دولت تاکنون افتتاح شده است که مساحت این میزان پروژه ۴۴۸ و ۸۰۹ مترمربع و با اعتبار ۷۷۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال بوده است. با افتتاح این پروژ ه ها ۱۸ صدم درصد به سرانه ورزش استان افزوده شد و در مجموع سرانه ورزش استان ۵۲  صدم درصد است.

این مسئول ورزش گیلان با تاکید بر اینکه ۴۵  پروژه نیمه تمام ورزشی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: مهمترین این پروژه‌ها پیست دوچرخه سواری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فلکده رشت، سالن طبقانی شهرستان لاهیجان، استخر شهرستان ماسال است و امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

کد خبر 613674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha