سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرناندو لوگو رئیس جمهوری پاراگوئه نسبت به کودتا علیه دولتش هشدار داد.

به گزارش پرنسا لاتینا، فرناندو لوگو اعلام کرد که طرح‌های انجام کودتا علیه دولت وی در منزل ژنرال بازنشسته لینو اوویدو با حضور ژنرال ماکسیمو دیاس رابط میان نیرو‌های مسلح و کنگره این کشور، نیکانور دوارته رئیس جمهور سابق پاراگوئه و انریکه گونسالس رئیس سنا، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود خوان مانوئل مورالس وزیر دادگستری و ژنرال روبن کاندیا آماریا دادستان کل پاراگوئه نیز در این طرح مشارکت داشته‌اند.

ژنرال بازنشسته لینو سزار اوویدو  نظامی بازنشسته‌ای است که به همراه فرنادو لوگو در انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل 2008 پاراگوئه شرکت کرده بود اما نتوانسته بود در این انتخابات به موفقیت برسد و از نظر میزان آرا رتبه سوم را در انتخابات ریاست جمهوری کسب کرده بود. اوویدو پیشتر نیز به دلیل مشارکت در طرح توطئه برای انجام کودتا زندانی شده بود.

این نظامی بازنشسته اما به لوگو کمک کرده بود که یک حزب حاکم ائتلافی تشکیل دهد.

لوگو روز دوشنبه 1 سپتامبر در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های موجود برای انجام کودتا گفت:" ما اجازه نخواهیم داد علیه آزادی مردم ما اقدامات و یا حملاتی انجام گیرند.آن‌هایی که درصدد  انجام توطئه هستند، با ابزاری که قانون اساسی در اختیار من قرار داده مواجه خواهند شد.

رئیس جمهور پاراگوئه همچنین افزود: دولت من به آن‌ها اجازه نخواهد داد حاکمیت مردم را مورد تمسخر قرار دهند. لوگو همچنین خواستار هشیاری مردم پاراگوئه در قبال طرح‌های کودتا که از سوی بخش‌های غیر دموکراتیک و مرتجع مورد بررسی قرار می‌گیرند، شد.

فرناندو لوگو افزود: در چنین شرایطی کاری به جز سرزنش کردن مورالس و کاندیا وزرای دادگستری و دادستان کل نمی‌تواند انجام دهد.

او همچنین خواستار حمایت نیرو‌های مسلح شد و  سوگند وفاداری و تبعیت از قانون اساسی و فرمانده کل نیرو‌های مسلح را به خاطرشان آورد..

لوگو سابق بر این یک اسقف کاتولیک بود که توسط پاراگوئه‌ایی‌ها کشیش مردم فقیر نامیده می‌شد.[کشیشی که رئیس‌جمهور شد]

این سیاستمدار موفق شد با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه به شش دهه حاکمیت حزب کلورادو در کشورش خاتمه دهد.[اسقف سابق، رییس‌جمهوری پاراگوئه شد]

لوگو در عرصه سیاست خارجی بر این باور است که ایالات متحده آمریکا در نهایت متوجه تغییرات در آمریکای لاتین خواهد شد و از دیکته کردن شرایطش بر کشور‌های لاتینی خودداری خواهد کرد.

فرناندو لوگو پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که حکومت دیکتاتوری  که پیشتر از سوی ایلات متحده آمریکا حمایت می‌شد، کشورش را ترک کرده است.

کد خبر 62328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز