شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری پاراگوئه پس از برکنار کردن چند تن از فرماندهان ارتش این کشور فرمانده ستاد مشترک ارتش پاراگوئه را نیز کنار گذاشت.

به گزارش سی ان ان، فرناندو لوگو روز چهارشنبه 4 نوامبر فرماندهان نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروی دریایی پاراگوئه را از مقام خود کنار گذاشته بود.

دریادار سیبار بنیتس کاسرس فرمانده ارتش پاراگوئه تنها مقامی بود که در روز چهارشنبه از مقام خود برکنار نشد.

اما با برکناری فرمانده ارتش پاراگوئه در روز جمعه 6 نوامبر شایعات پیرامون احتمال اقدام ارتش به کودتا علیه دولت تقویت شد.

با این حال فرناندو لوگو در این باره و دلیل برکناری فرماندهان ارشد نظامی توضیحاتی ارائه نکرده است.

بر مبنای حکم رئیس جمهوری پاراگوئه، در پی برکناری فرمانده ارتش، ژنرال خوان اسکار ولاسکس کاستیو، جایگزین دریادار بنیتس کاسرس خواهد شد.

فرناندو لوگو اما در مراسمی که به مناسبت احراز سمت فرماندهان جدید نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروی  دریایی برگزار شده بود، شرکت نکرد.

برخی از مخالفان سیاسی دولت چپگرای لوگو بر این باورند که او قصد دارد فرماندهان نظامی جدیدی را که با دیدگاه‌های سیاسی و ایدئولوژیک وی موافق هستند منصوب کند.

انریکه گونسالس کینتانا از سناتورهای مخالف دولت حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته و در مصاحبه با پایگاه اینترنتی روزنامه نیکه اعلام کرده است که برنامه لوگو مشابه برنامه هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا است.

تاریخ پاراگوئه از زمان پایان دوران زمامدارای 35 ساله ژنرال الفردو استرونسر در سال 1989، دستخوش بی ثباتی است.

در سال‌های 1996 و 2000 در دو مورد کودتای نافرجام تلاش‌هایی برای بازگرداندن نظامیان به قدرت انجام گرفت. در سال 1999 نیز رائول کوباس رئیس جمهوری وقت در پی بروز یک جنجال سیاسی از مقام خود کناره گیری کرد.

کد خبر 94601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز