دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرناندو لوگو اسقف سابق، در انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه پیروز شد.

به نوشته ال موندو، ساعاتی پس از بسته شدن صندوق‌های رای گیری در پاراگوئه بر اساس نتایج نظر سنجی‌های اولیه مشخص شد که فرناندو لوگو از ائتلاف میهنی با اختلاف 4 امتیاز از رقیب خود بلانکا اولار از حزب کلورادو (رنگین) پیشی گرفته است.

پس از اعلام نتایج اولیه نظر سنجی‌ها دادگاه عالی عدالت انتخاباتی پاراگوئه(TSJE) نیز پیروزی فرناندو لوگو اسقف سابق بر بلانکا اولار از حزب حاکم را تایید کرد.

خوان مانوئل مورالس معاون دادگاه عالی عدالت انتخاباتی پاراگوئه پس از شمارش 92 درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد: لوگو  40.83 درصد و اولار 30.71 درصد از آرای انتخاباتی را کسب کرده‌اند.

مورالس افزود: لینو اویدو ژنرال بازنشسته از حزب اتحاد ملی نیز با کسب 21.98 درصد آرا در رده سوم این انتخابات قرار گرفت.

پیروزی فرناندو لوگو  از حزب ائتلاف میهنی لحظه تاریخی را برای پاراگئه رقم زد و به 60 شصت سال حاکمیت حزب کلورادو(رنگین) در این کشور خاتمه داد.

لوگو پس از ترک مقام اسقفی، رهبری ائتلاف ضد حزب کلورادو و بویژه نیکانور دوارته رییس جمهوری کنونی پاراگوئه را به عهده گرفته بود.فرناندو لوگو که پیشتر در مقام اسقف سن پدرو فعالیت می‌کرد به دلیل کمک به فقرا از محبوبیت بالایی در میان مردم پاراگوئه برخوردار بود.

حضور لوگو در انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه اما نارضایتی واتیکان را درپی آورده بود. واتیکان پیشتر با انتشار نامه‌ای نسبت به مشارکت اسقف سابق لوگو در امور سیاسی هشدار داده بود.[هشدار واتیکان درباره نامزدی یک اسقف در انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه]

کد خبر 49422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز