همشهری آنلاین: واتیکان نارضایتی خود را از تصمیم یک اسقف بازنشسته برای نامزدی در انتخابات سال 2008 ریاست جمهوری پاراگوئه اعلام کرده است.

به گزارش سایت انگلیسی بی بی سی، مقام‌های دستگاه پاپ متن نامه‌ای را منتشر کرده اند که هفته گذشته به فرنادو لوگو تحویل شده و در آن درخصوص تحریم های احتمالی به او هشدار داده است.

لوگو روز دوشنبه با اعلام اینکه مقام کشیشی را ترک کرده گفت  امیدوار است که بتواند رهبری ائتلاف ضد نیکانور دوارت،رئیس جمهور کنونی این کشور در انتخابات ریاست جمهور ی سال 2008 را برعهده گیرد.

این کشیش 55 سال افزوده است"پاپ می تواند تصمیم مرا قبول کند یا اینکه مرا تنبیه کند اما درهر حال من اکنون در کار سیاست هستم."

نامه واتیکان که به امضای کاردینال جیووانی باتیستا ری،رسیده و روز سه شنبه علنی گردیده تاریخ 20 دسامبر یعنی یک روز پس از آنکه آقای لوگو  استعفای خود را تقدیم کرده دارد.

این نامه تاکید کرده"به نام عیسی مسیح من از او می خواهم که به طور جدی در باره رفتارش تامل کند."

این نامه افزوده است"واتیکان با تعجب مطلع شده که برخی احزاب سیاسی قصد دارند او را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 پاراگوئه معرفی کنند.قبول چنین پیشنهادی به طور آشکار بر خلاف مسئولیت جدی اسقفی است.... قانون کلیسایی کشیشان را از مشارکت در احزاب سیاسی یا اتجادیه های کارگری منع می کند."

آقای لوگو به دلیل فعالیت هایش در بین فقرا، از محبوبیت بالای برخوردار است ودر نظر سنجی ها بیشترین میزان محبوبیت را کسب کرده است.

اکنون بسیاری در پاراگوئه معتقدند که لوگو تنها کسی است که می تواند مخالفان را برای شکست حزب محافظه کار کلرادو که از حدود 60 سال قبل در این کمشور حکومت را در اختیار دارد متحد کند.

آقای لوگو، در سال 1994 توسط پاپ ژان پل دوم به عنوان اسقف سن پترو منصوب شد. او 10 سال بعد بازنشست شد.

کد خبر 11993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز