پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک‌های جهان برای دیداری پنج روزه از برزیل، پرجمعیت‌ترین کشور کاتولیک جهان، وارد سائوپائولو شد.

به گزارش بی بی سی، پاپ در فرودگاه سائو پائو لو از سوی ایناسیو لئیس دا سیلوا رییس جمهوری برزیل مورد استقبال قرار گرفت. این نخستین سفر بندیکت شانزدهم به آمریکای لاتین از زمان انتخاب به عنوان پاپ در آوریل 2005 است.

وی قرار است پیش از سفر به آپارسیدا برای شرکت در یک کنفرانس بزرگ اسقف های اعظم آمریکای لاتین که مهمترین بخش سفر پاپ قلمداد شده، چندین مراسم عشاء ربانی برگزار کند. پاپ بندیکت قرار است کنفرانس اسقف های اعظم را که نخستین ملاقات در نوع خود طی 15 سال گذشته خواهد بود روز یکشنبه افتتاح کند.

این مجمع که کار آن برای 15 روز ادامه خواهد داشت تقریبا 200 اسقف اعظم و کاردینال را از سراسر آمریکای لاتین و منطقه کارائیب گرد هم خواهد آورد.انتظار می رود در جریان گردهمایی کاردینال‌ها، و سیاست های کلیسا در آمریکای لاتین برای سال های آینده ترسیم شود.

این کنفرانس تنها چندین هفته پس از آنکه قانونگذاران در مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک، به قانونی کردن سقط جنین در سه ماهه نخست حاملگی رای دادند برگزار می شود. در مقابل کلیسای مکزیکو سیتی اعلام کرده بود: عضویت مقام هایی که از این قانون حمایت کرده و مددیارانی که آن را اجرا می کنند، لغو خواهد کرد.

پاپ بندیکت در هواپیما به خبرنگاران گفت که از موضع کلیسای مکزیکو سیتی در مورد قضیه حمایت می کند. این موضوع در برزیل نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. وزیر بهداشت برزیل اخیرا گفت که مایل است شاهد مناظره در مورد سقط جنین باشد. اما اظهارات وی با واکنش شدید روحانیون ارشد کلیسا روبرو شد. سقط جنین هم اکنون در برزیل فقط در شرایط خاص آزاد است.

کد خبر 21681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز