همشهری آنلاین: پلیس آمریکا تدابیر شدید امنیتی را برای سفر پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیکهای جهان به آمریکا که از ‪ ۱۵‬تا‪ ۲۰‬آوریل ( ‪۲۷‬ فروردین تا اول اردیبهشت ) انجام خواهد شد، در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، براساس اعلام پلیس نیویورک، درمدت شش روز اقامت پاپ در شهرهای نیویورک و واشنگتن، پلیس آمریکا باسرویسهای مخفی امنیتی و نیروهای محافظ گارد سوئیس که وظیفه حفاظت از پاپ را برعهده دارند، ارتباط و همکاری تنگاتنگ خواهد داشت. شمار این نیروها اعلام نشده است.

درتمام دیدارهای پاپ در آمریکا، همه افرادی که به نوعی در این دیدارها حضور خواهند یافت، مورد تشخیص هویت قرار می‌گیرند و از ردیاب فلزات برای کنترل امنیتی محل استفاده خواهد شد.

پاپ ‪ ۱۶‬آوریل در کاخ سفید با جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا دیدار می‌کند و ‪ ۱۸‬آوریل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی خواهد کرد.

پاپ همچنین در دو مسابقه فوتبال آمریکایی در روزهای ‪ ۱۷‬آوریل در واشنگتن و ‪ ۲۰‬آوریل در نیویورک نیز به عنوان تماشاگر ویژه حضور خواهد داشت. به همین مناسبت تدابیر امنیتی شدیدی در این دو دیدار اتخاذ خواهد شد.

بلیتهای فروخته شده این دو مسابقه قابل انتقال نیست و پلیس فدرال اف .بی .آی از تماشاگران خواسته است که شش ساعت قبل از شروع مسابقه در ورزشگاه حاضر باشند.

همه افرادی که داوطلب حفاظت از جان پاپ شده‌اند نیز خود تحت کنترل و تحقیقات امنیتی پلیس قراردارند.

پاپ ماه گذشته از سوی اسامه بن لادن رهبر القاعده متهم شد که دستش در جنگ صلیبی جدیدی که علیه اسلام به راه افتاده، آلوده است.

بن لادن همچنین پاپ را متهم کرد که نقش مهمی در انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام در نشریات دانمارکی ایفا کرده است. رهبرالقاعده به اروپا هشدار داده بود که پاسخ دندان شکنی به این توهینها داده خواهد شد.

سفرهای پاپ پیشین ژان پل دوم درسال‌های ‪ ۱۹۷۹‬و ‪ ۱۹۹۵‬به آمریکا، بدون تدابیر شدید امنیتی همراه بود و پاپ در برخی اماکن عمومی دیدارهای عمومی با مردم داشت.

کد خبر 48627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز