جمعه ۲۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاپ بندیکت شانزدهم به دلیل تعطیلات تابستانی بسیار پرخرجی که پشت سر گذاشته است با انتقادهای شدیدی از جانب یکی از مردان کلیسا مواجه شد.

خبرگزاری اتریش از رم گزارش داد، آرماندو ترویزیول (Armando Trevisiol)، کشیش بخش کارپنئو واقع در شمال ایتالیا در نامه‌ای به رییس خود در واتیکان نوشت: پاپ عزیز! این کار درست نیست.

یک میلیون
به نوشته این کشیش، هزینه سفر بندیکت به دولومیتن (بخش‌های از رشته کوه آلپ) که بر اساس گزارش یک روزنامه یک میلیون یورو بوده است، در تضاد با فقر عیسی مسیح (ع) است.
ترویزیول در انتقاد از این امر گفت: اگر تو خود را در آینه ببینی، باید صورتی از مسیح روی زمین باشی، اما تو چگونه می‌توانی در چنان تعطیلاتی با مسیح شبیه باشی، سرور من همانند سرور شما، حتی یک سنگ هم نداشت که زیر سرش قرار دهد.
این کشیش که به دلیل فعالیت‌هایش برای فقرا مشهور است، به پاپ خاطرنشان کرد که بسیاری هستند که توان مالی رفتن به تعطیلات را ندارند.
روزنامه چپ‌گرای یونیتا که ترویزیول در نامه‌اش به گزارش آن اشاره کرده بود، روز یکشنبه گذشته خبر داده بود، سفر دو هفته و نیمی پاپ به لورنزاگو دیکادور (Lorenzago di Cadore) که با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، یک میلیون  یورو هزینه داشته است

کد خبر 34319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز