یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگردان فیلم و اوپرای مشهور ایتالیا فرانکو زفیرلی موافقت کرده است که مشاور تصویری پاپ بندیکت شانزدهم شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه زفیرلی در مصاحبه‌ای با روزنامه لاستامپا در این باره گفت: "پاپ تصویر شادی ندارد. پاپ شدن پس از شخصیت تله‌ژنیکی مانند ژان پل دوم کار سختی است."

بندیکت که در سال 2005 به این مقام برگزیده شد، به گفته زفیرلی آدم خشکی به نظر می‌رسد که تناسبی با محیط اطرافش ندارد. او افزود:‌ " لباس‌های پاپ هم باید مورد بازبینی قرار گیرد."

کارگردان 84 ساله فیلم‌های "عیسای ناصری" و "رومئو و ژولیت" گفت: "رداهای پاپ بیش از حد فاخر و پرزرق‌ و برق است. در حالیکه در آنها باید سادگی و متانت دیده شود"

پاپ 80 ساله به گفته زفیرلی به ندرت لبخند می‌زند. زفیرلی گفت پاپ همچنین از او می‌خواهد که مشاور واتیکان در دفاع از ایمان در سینما و تصویر مقدسین باشد.

زفیرلی گفت او کاملا آگاه است که در حال حاضر ارتباط سینمایی کلیسا نابود شده است و افزود: "به عنوان یک مسیحی من نمی‌توانم چنین وضعی را تحمل کنم."

کارگردان سرشناس ایتالیا افزود: "تصاویر به ارزش‌هایی هجوم آورده‌اند که زمانی به وعظ و کلمات مکتوب تعلق داشتند. زبان تبلیغات و آگهی در حوزه دین فراگیر شده است."

زفیرلی گفت کار اصلی‌اش با واتیکان را پس از به صحنه بردن اوپرای "توسکا" اثر پوچینی در اوپرای رم در 14 ژانویه آغاز خواهد کرد.

کد خبر 39250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز