همشهری آنلاین: دو روز پیش از دیدار پاپ بندیکت شانزدهم از ترکیه امروز (26 نوامبر) هزاران تن در استانبول علیه این دیدار تظاهرات برپا کرده و شعار «پاپ به پیامبر ما احترام بگذار» سر دادند.

خبرگزاری آلمان از استانبول گزارش کرد، تظاهرکنندگان که با اتوبوس به محل تجمع آمده بودند، پرچم‌های ترکیه و حزب اسلامی سعادت را در دست داشتند. عنوان این تظاهرات «پاپ! به ترکیه نیا» بود.

اردوغان فاصله گرفت

پاپ بندیکت شانزدهم قرار است از سه‌شنبه دیداری چهار روزه را از ترکیه داشته باشد. رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه از تظاهرات ضدپاپ و «گروه‌های حاشیه‌ای» فاصله گرفت. حزب سعادت در انتخابات پارلمانی اخیر ترکیه فقط 2.5 درصد آرا را کسب کرده است.

این تظاهرات علیه اظهارات اخیر پاپ با موضوع اسلام و خشونت بود که خشم بسیاری از مسلمانان را برانگیخت. یکی از پلاکاردهایی که در دست تظاهرکنندگان به چشم می‌خورد، پاپ بندیکت شانزدهم را مانند سواری به تصویر کشیده بود که در جنگ‌های صلیبی شمشیر می‌زند.

اظهارات دردسرساز

تظاهرات مردم ترکیه در واکنش به اظهارات چندی‌پیش پاپ درخصوص اسلام صورت گرفته‌است.

اظهارات پاپ واکنش‌های وسیعی را در میان مسلمانان برانگیخت. اما پس از اعتراضات شدید مسلمانان، بندیکت شانزدهم از آنچه سوءتفاهم نسبت به اظهاراتش خواند، ابراز تاسف کرد و گفت که این اظهارات منعکس کننده عقاید شخصی او نیست، با این حال این اظهارات را پس نگرفت.

کد خبر 9418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز