رئیس گروه دارویی برکت درباره دلایل تاخیر در تولید واکسن این گروه دارویی توضیحاتی ارائه داد.

واکسن برکت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از صداوسیما، دکتر حمیدرضا جمشیدی رئیس گروه دارویی برکت درباره علت عدم تولید واکسن برکت گفت: قرار بود تا پایان شهریور ۵۰ میلیون واکسن تولید کنیم اما تاخیر در صدور مجوز و مشکلات ناشی از تحریم و پیچیدگی فناوری تولید واکسن، سرعت کار را کم کرد و دستیابی به این عدد را یک ‎ماه عقب انداخت. فراموش نکنیم ۳۰ کشور اطراف ما حتی یک دوز واکسن کرونا هم نتوانستند تولید کنند.

او افزود: ما تجهیزاتی خریدیم اما یکی از کشورها قرنطینه شد و تجهیزات ۱۵ روز در فرودگاه معطل ماند. ما برای خرید دستگاه چند بار پول دادیم اما پولمان به دلیل تحریم مدام برگشت می‎خورد و شرکت تولیدکننده اگر پول دستش نمی‎رسید دستگاه را نمی‎فرستاد. 

رئیس گروه دارویی برکت ادامه داد: الان فاز ۱ ما تا ۴ میلیون واکسن تولید می‌کند و فاز ۲ که تا چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود حدود ۸ میلیون ظرفیت تولیدش است. فاز ۳ ما هم تا ۴۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به اندازه تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن، مواد اولیه داریم

دکتر جمشیدی بیان کرد: ظرف ۲۰ روز آینده میزان مواد اولیه را به اندازه ۱۲۰ میلیون دوز می‌رسانیم. اینکه می‌گویند مشکل ژل، فیلر و کشت سلول داریم، دروغ است. کل سرمایه‎گذاری تولید واکسن برکت ۱۶۰ میلیون دلار است. 

او گفت: مقاله واکسن را برای ۱۰ مجله معتبر دنیا ارسال کردیم اما زمان انتشار آن دست ما نیست.

کد خبر 621118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 7
    حرف حرف حرف و دیگر هیچ