مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن ایرانی‌ ـ استرالیایی از تایید فاز یک مطالعات کارآزمایی بالینی این واکسن از سوی سازمان بهداشت جهانی خبر داد و گفت: مقالات آن نیز منتشر شده است. 

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ساغر براتی مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن در نشست چالش‌های پیش روی اجرای فازهای ۲ و ۳ مطالعات بالینی واکسن‌های ایرانی کوویدـ۱۹ که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: فاز یک این واکسن با تایید سازمان بهداشت جهانی به پایان رسیده و مقالات آن نیز منتشر شده است. 

وی با بیان اینکه فاز دو این واکسن با کارآزمایی روی ۴۰۰ نفر نیز به پایان رسیده است، ادامه داد: واکسن اسپایکوژن در دو دوز ۲۵ میکروگرم بوده که به فاصله ۲۱ روز به داوطلبان به صورت عضلانی در بازو تزریق می‌شود و این روش برای فاز سوم نیز مورد تایید قرار گرفته و اکنون در حال تزریق است. 

براتی تاکید کرد: نتایج فاز دوم اسپایکوژن نیز به سازمان غذا و دارو ارسال شد و توانستیم مجوز آغاز فاز سه را دریافت کنیم. 

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن با اشاره به فاز سوم کارآزمایی‌های بالینی این واکسن گفت: از شنبه هفته گذشته فاز سوم این مطالعات آغاز شد که تاکنون به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول تزریق شده است.  

او با اشاره به روند تزریق فاز سه تست انسانی این واکسن توضیح داد: در روز اول به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر تزریق شد و به مرور روزانه به ۱۰۲۰ داوطلب تزریق کردیم. در طول فازهای بالینی دو و سه تاکنون عارضه گرید سه ثبت نشده است. 

براتی با بیان اینکه سابقه ابتلا به برخی بیماری‌ها در داوطلبان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: تست‌های مختلفی روی این افراد انجام می‌شود که به زودی در قالب مقاله منتشر خواهد شد. تاکنون ۱۶ هزار و ۸۷۶ نفر در تست بالینی این واکسن شرکت داشته‌اند.
 

کد خبر 621127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha