در پی بروز اختلاف نظر بین شرکت‌های متقاضی واردات واکسن کرونا و وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو معرفی‌نامه‌های صادرشده به منظور واردات واکسن کرونا برای شرکت‌های متقاضی را منتشر کرد.

سازمان غذا و دارو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سازمان غذا و داروی ایران، به دنبال طرح موارد متعدد از ادعاهای غیرمستند در روزهای اخیر مبنی بر عدم همکاری وزارت بهداشت با شرکت‌های خصوصی برای واردات واکسن کرونا، این سازمان به منظور شفافیت و آگاهی افکار عمومی، اقدام به انتشار فهرست شرکت‌هایی کرد که معرفی‌نامه دریافت کرده‌اند، اما موفق به واردات هیچ ‌نوع واکسنی نشده‌اند.

تاکنون از بین ۴۷ معرفی‌نامه صادرشده تنها یک شرکت رسمی دارویی موفق به واردات حدود یک میلیون دوز واکسن شده و بقیه شرکت‌ها یا موفق به واردات واکسن نشده‌اند یا پس از گذشت ۳ ماه از مدت مقرر، معرفی‌نامه آنها منقضی شده است.

بر این اساس هر ادعایی در مورد عدم همراهی وزارت بهداشت با بخش خصوصی برای واردات واکسن کذب بوده و حق سازمان غذا و دارو برای پیگرد قضایی موارد مطروحه، محفوظ است.

در این میان برخلاف ادعاهای اتاق بازرگانی تهران، شرکت معرفی شده توسط آن اتاق ۵ معرفی‌نامه برای کمپانی‌های خارجی واکسن از سازمان غذا و دارو در تاریخ‌های مختلف دریافت کرده ولی تاکنون موفق به واردات هیچ واکسنی نشده است.

برای دسترسی به فایل معرفی‌نامه‌های صادرشده به لینک زیر مراجعه کنید.

http://behdasht.gov.ir/Xm47

کد خبر 621068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha