مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) با توجه یک آنالیز جدید که نشان می‌دهد واکسن‌های کرونا باعث افزایش خطر سقط جنین نمی‌شوند، می‌گوید باید همه زنان باردار بر ضد کووید-۱۹ واکسینه شوند.

pregnant

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز CDC اعلام کرد آنالیز جدید و نیز بررسی‌های قبلی نشان‌دهنده بی‌خطر بودن واکسن‌های کرونا برای زنان باردار هستند. این سازمان گفت خطر سقط جنین پس از واکسیناسیون با خطر مورد انتظار سقط جنین تفاوتی ندارد و زنان باردار می‌توانند از هر یک از سه واکسن – فایزر، مدرنا یا جانسون اند جانسون استفاده کنند.

این سازمان قبلا توصیه نمی‌کرد که زنان باردار بر ضد کرونا واکسینه شوند، بلکه می‌گفت که زنان باید درباره واکسیناسیون کرونا با پزشکشان مشورت کنند.

ساشا الینگتن، رئیس گروه «آمادگی و پاسخدهی به اضطرارها» در CDC گفت که میزان دریافت واکسن کرونا در زنان باردار در دآمریکا پایین است و فقط ۲۳ آنها دست کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گفته CDC، بارداری خطر بیماری شدید ناشی از کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد و دچار شدن به کووید-۱۹ در جریان بارداری خطر زایمان زودرس را بالا می‌برد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا کنون می‌گوید همه افراد ۱۲ ساله و بالاتر از جمله زنان باردار و شیرده، زنانی که در تلاش هستند باردار شوند یا زنانی که ممکن است در آینده باردار شوند، باید واکسن کرونا بزنند.

الینگتون گفت:‌«ما از باورهای نادرستی که درباره رابطه واکسن و باروری شایع است، آگاه هستیم. هیچکدام از این شایعات پایه‌ای ندارند و شواهد علمی در تاییدشان وجود ندارد.

کد خبر 620373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha