تابستان فصل هندوانه و خربزه و بهترین زمان برای تهیه و استفاده از طعم شیرین و خوشمزه آنهاست. اما هنگام خرید و مصرف آنها باید به چند نکته مهم دقت کنید.

هندوانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، ایرینا پیساروا، متخصص تغذیه توصیه‌هایی در مورد خرید هندوانه ارائه داد و گفت: در موقع خرید دقت کنید که آسیب ندیده باشند و اگر می‌خواهید در محل آنها را تست کنید (به شرط چاقو) با چاقوی خود این کار را انجام دهید و یا آن را به خانه برده و آنجا تست کنید. در بازار مرسوم است که فروشنده با چاقویی که در دست دارد آنها را تست می‌کند که خطر ورود آلودگی به این میوه‌های خوشمزه را به همراه دارد.

هنگام بریدن هندوانه، باید بین پوست سبز و بخش قرمز آن یک لایه سفید رنگ وجود داشته باشد و اگر این لایه زردرنگ باشد ممکن است نیترات در محصول وجود داشته باشد. همچنین بعد از اینکه هندوانه را بریدید، آن را در همان روز مصرف کنید وگرنه باید در یخچال نگهداری شود.

به طور متوسط​​، برای یک فرد بالغ، میزان مصرف ۳۰۰ - ۴۰۰ گرم هندوانه یا خربزه مناسب است اما برای کسانی که مشکلات کلیه، سیستم قلبی عروقی یا دستگاه گوارش دارند بهتر است مصرف آن را کاهش دهند یا چنین میوه‌هایی را به طور کامل مصرف نکنند.

این میوه آبدار که در تابستان بسیار لذت‌بخش است، سرشار از مواد مغذی است. هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین‌های A ،C و B است. اما آنچه که باعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی‌اکسیدان است. مطالعات و تحقیقات متعددی از مزایای مفید لیکوپن حکایت کرده‌اند. اگرچه ممکن است هندوانه فیبر بسیار زیادی نداشته باشد، اما کالری و چربی کمی دارد و حاوی مقدار زیادی آب است.

کد خبر 619325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 50
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    86 2
    چه ربطی به خرید داشت
  • هندوانه فروش AE ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    71 6
    الان این نکات برای خرید هندوانه بود؟ یا پس از خرید هندوانه؟!
  • حبیب IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    30 3
    مطلبی که درباره هندوانه نوشتید با تیتر خبرتون هیچ ربطی به هم نداره🤔