رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: فرایند واکسیناسیون کرونا در تهران شتاب گرفته است. در صورت تامین واکسن، مراکز تهران توان تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن را دارند.

مراکز واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: یکی از راهبردهای افزایش واکسیناسیون کرونا در کشور از جمله تهران، افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: توسعه این مراکز بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها تقریبا میسر نیست و خوشبختانه از روزهای آغازین واکسیناسیون کرونا دستگاه هایی مانند ارتش در این موضوع وارد شدند. این مجموعه ها همه ظرفیت خود را برای توسعه واکسیناسیون کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار داده اند.

زالی گفت: در حال حاضر ۱۰۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران فعالند. هر کدام از مراکز تهران در یک شیفت کاری حداقل هزار دوز واکسن تزریق می کنند. به همین دلیل ظرفیت تزریق روزانه بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن در تهران وجود دارد.

او با اشاره به این که روز ۱۱ مرداد ۷۷ هزار دوز واکسن در مراکز تهران تزریق شد، افزود: ما ظرفیت تزریق حداقل ۳۰ هزار دوز تزریق واکسن را داریم اما لازمه این کار تامین کافی واکسن در تهران است. که به نظر می رسد با توجه به تولیدات داخلی و افزایش واردات واکسن، این کار محقق خواهد شد.

بنا بر این گزارش، تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دوز دوم در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق‌شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دوز رسیده است.

کد خبر 619112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha