رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به واردات ۱۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا گفت: موجودی کنونی کشور برای واکسیناسیون دو دوز افراد واجد شرایط کافی است.

واكسن كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهندس حسین صفوی رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: برای تامین واکسن‌های مورد نیاز کشور به‌طور همزمان از طریق تولیدات داخل و واردات اقدام شده و تاکنون ۱۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است. همچنین حدود ۱۲ میلیون دوز هم از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز معاونت وزارت بهداشت، براساس قراردادهای حاضر با شرکت‌های تولید کننده و تامین واکسن از طریق وارداتی که انجام شده است، عملا موجودی ما برای واکسیناسیون دو دوز افراد واجد شرایط کافی است.

صفوی تصریح کرد: برای اینکه درخصوص واردات و تامین نیاز کشور تصمیم گیری شود، جلساتی در  سطح وزارت بهداشت تشکیل می‌شود؛ سیاست های وزارت بهداشت طی این ماه و ماه آینده برای تزریق دوزهای یادآور و همچنین تکرار واکسن درصورتی که نیاز باشد، مشخص خواهد شد. پس از آن درصورتی که میزان تولیدات داخل کشور کافی نباشد از طریق واردات هم تامین واکسن انجام و تصمیم نهایی اخذ می‌شود.

کد خبر 636016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha