مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود و فعالیت 70 دستگاه اتوبوس دوکابین خارجی به ناوگان حمل و نقل عمومی در روز شنبه 9 شهریور خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مرحله نخست 70 دستگاه اتوبوس خارجی دوکابین وارد ناوگان حمل ونقل شده و پس از گذشت دو ماه شاهد ورود مرحله جدید اتوبوس‌های دو کابین خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی افزود: سری اول اتوبوس‌ها به صورت کاملا ساخته شده (CBU) وارد کشور شده‌اند اما برای بومی سازی صنعت تولید این خودروها در مراحل بعد اتوبوس‌ها در داخل کشور مونتاژ خواهند شد(CKD)، تا به سوی تولید کامل اتوبوس‌های دو کابین در داخل کشور پیش برویم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: موتور و قطعات اصلی این خودروها ساخت کشور آلمان بوده و بدنه آن نیز تحت لایسنس شرکت نئومان آلمان تولید شده است.

مهندس تشکری با بیان اینکه این اتوبوس‌ها به صورت نشسته و ایستاده ظرفیت جایه جایی 200 مسافر را دارند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کف اتوبوس ها 28 تا 32 سانتی متر با سطح زمین فاصله دارند و کاملا هم سطح ایستگاه ها هستند، همچنین هیچ گونه پله ای در آنها وجود ندارد جانبازان و معلولان به راحتی با ویلچر می توانند سوار اتوبوس شوند.

وی ادامه داد: در این اتوبوس‌ها 2 تا 3 فضا برای استفاده معلولان  و جانبازان با ویلچر در نظر گرفته شده که در این بخش‌ها کمربند ایمنی برای معلولان وجود دارد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 250 دستگاه اتوبوس تک کابین در نخستین خط اتوبوس تندرو فعال است گفت: برخی از اتوبوس های قدیمی این خط با ورود اتوبوس ها دوکابین از ناوگان خارج می شوند تا مورد تعمیرات دوره ای قرار گرفته و در خطوط بعدی تندور به کار گرفته شوند.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: اتوبوس های جدید دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی، GPS، دوربین‌های کنترلی و سیستم‌های اطلاع رسانی هستند که امیدواریم بتوانند رضایت شهروندان را جلب کرده و مشکلات آنها را در طی سفر کاهش دهند.

وی با تاکید برآنکه افزایش سرعت حرکت اتوبوس ها مشروط به ایزوله شدن مسیر و ایجاد تقاطع های غیر همسطح است گفت: از آنجا که اتوبوس های جدید تقریبا دو برابر اتوبوس های قدیمی ظرفیت جابه جایی مسافر را دارند با تعداد کمتری اتوبوس می توان خط را مدیریت کرد اما برای افزایش سرعت و کاهش زمان سفر باید تقاطع های همسطح از سر راه برداشته شود.

کد خبر 61770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز