دیوارهای کاهگلی یا آجری اما قدیمی کوچه‌های کوهپایه‌ای درکه، اغلب طبله کرده و نم، آن را دچار آسیب کرده است.

دربند

همشهری آنلاین _ مرضیه موسوی/ عکس: طاهره جورکش/ محمدرضا جعفری:  معابر باریکی که با گرم شدن هوا، بیش از فصل‌های سرد سال رهگذران کوهنورد را به خود می‌بیند. جداره‌سازی و رنگ‌آمیزی مهم‌ترین معبر کوهپایه‌ای محله درکه توسط شهرداری منطقه یک انجام شده تا هم شهروندان ساکن این محله و هم کوهنوردان و رهگذران، منظری زیباتر در کوچه موسوی مطلق پیش رو داشته باشند. این گذر علاوه بر مشکلات جداره‌ای با مشکلات دیگری از جمله نبود پارکینگ و رها کردن زباله توسط رهگذران و کوهنوردان روبه روست. فرهنگسازی و نصب تابلوهای مناسب برای راهنمایی و آموزش کوهنوردان و رهگذران، مطالبه این روزهای اهالی درکه از مدیریت شهری است که توسط شهرداری منطقه یک پیگیری می‌شود.   

رخت نو  برتن درکـه

رخت نو  برتن درکـه
کوچه موسوی مطلق به دلیل قرار داشتن در مسیر تردد کوهنوردان برای رسیدن به ارتفاعات درکه، یکی از مهم‌ترین معابر این محله به شمار می‌رود.
این کوچه با طول حدودی ۲۵۰ متر، علاوه بر کم‌عرض بودن با مشکل جداره‌های فرسوده هم مواجه است.
رخت نو  برتن درکـه
محله درکه و کوچه‌های منتهی به کوهپایه در این محله با مشکلات مختلف و متعددی روبه‌رو هستند؛
از جمله نبود تابلو راهنمای مناسب برای کوهنوردان و مشخص شدن مسیرهای کوهنوردی. همچنین اهالی این محله از نبود تابلوهای مناسب برای فرهنگسازی افراد برای رعایت سکوت در معابر محلی یا نریختن زباله گلایه دارند.
رخت نو  برتن درکـه
جداره‌سازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای کوچه موسوی مطلق شروع اقدامات شهرداری منطقه برای برطرف کردن برخی از این مشکلات از جمله نصب تابلوهای راهنما و تابلوهای هشداردهنده است.
رخت نو  برتن درکـه
رنگ‌آمیزی دیوارهای این کوچه با پیشنهاد دفتر توسعه محله اوین‌ـ درکه انجام شد و شهرداری منطقه یک با پاکسازی و رنگ‌آمیزی جداره‌ها، برای بهتر شدن سیمای بصری این کوچه اقدامات لازم را انجام داد.

کد خبر 617384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha