بیستمین دوره لیگ‌ برتر فوتبال ایران جمعه‌شب یا با هفتمین قهرمانی پرسپولیس یا ششمین قهرمانی سپاهان به پایان می‌رسد.

لیگ برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین، بیستمین دوره از لیگ برتر فوتبال ایران جمعه این هفته به پایان می‌رسد و ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها بعد از ۲۶۷ روز مبارزه به‌کار خود پایان خواهند داد. این لیگ که از جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ آغاز شده بود در جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ با قهرمانی یکی از ۲ تیم پرسپولیس یا سپاهان به پایان خواهد رسید. در پایین جدول هم البته رقابت سختی برای فرار از سقوط در جریان است و ۳ تیم هم برای کسب رتبه چهارم می‌جنگند.

پیکان – پرسپولیس

سرنوشت قهرمانی پرسپولیس دست خودش است. تیم یحیی که از ۸ بازی اخیرش ۷ تا را برده کافی است این بار هم برنده شود تا بی‌توجه به نتیجه بازی سپاهان پنجمین قهرمانی متوالی را جشن بگیرد. البته پیکان هم حریف دست‌وپابسته‌ای نیست و اتفاقا تیمی است که دست‌وپای حریفان را خوب می‌بندد. تیم مهدی تارتار ۹ هفته متوالی است که نباخته و به سختی شکست می‌خورد. البته در این ۹ بازی پیکان فقط ۳ بار پیروز شده و ۶ بازی مساوی تمام‌شده است. مساوی هم نتیجه‌ای است که پرسپولیس را قهرمان می‌کند، مگر آنکه استقلال ۳ گل از سپاهان بخورد و بعید است آبی‌ها تن به این خفت بدهند. تارتار همیشه متهم بوده که مقابل پرسپولیس نتایج خوبی نمی‌گیرد اما فصل گذشته با نفت مسجدسلیمان پرسپولیس را در تهران برد و کالدرون را در خطر اخراج قرار داد تا این اتهامات را تا حدود زیادی کمرنگ کند.

استقلال – سپاهان

بازی رفت ۲ تیم در اصفهان بازی یکطرفه‌ای بود که در آن شاگردان نویدکیا به آسانی تیم محمود فکری را ۲ بر صفر بردند. زردپوشان برای اینکه به قهرمانی امید داشته باشند در تهران باید یک گل بیشتر بزنند و استقلال را لااقل ۳ بر صفر ببرند. اما نیمکت استقلال دیگر در اختیار فکری نیست و استقلال مجیدی آن استقلالی نیست که خیلی راحت ۲ گل از سپاهان خورد. تیم مجیدی از ۸ بازی اخیر صاحب ۷ برد و یک باخت شده و در جام‌حذفی هم پیروز بوده است. این تیم در شرایط عادی به سپاهان نخواهد باخت اما شاید مجیدی به‌خاطر بازی حساس ۵ روز بعدش در نیمه‌نهایی جام‌حذفی به برخی از ستاره‌های اصلی‌اش استراحت بدهد و جذابیت لیگ را در روز آخر بالا ببرد.

گل‌گهر – نساجی

رقابت برای کسب رتبه چهارم در این فصل هم رقابت جذابی است. چون احتمال دارد با قهرمانی استقلال در جام‌حذفی، تیم چهارم لیگ به سهمیه آسیا هم برسد. گل‌گهر در پایان یک فصل خوب با امیر قلعه‌نویی حالا در رتبه چهارم است و با بردن نساجی در روز آخر می‌تواند این رتبه را حفظ کند. اما اگر ساکت الهامی سد راه قلعه‌نویی شود آن وقت نکونام و فیروز کریمی امیدوار خواهند شد.

پدیده – فولاد

مهدی رحمتی و جواد نکونام که زمان کی‌روش در تیم ملی کشمکش عجیبی با هم داشتند جمعه در آخرین بازی لیگ مقابل هم قرار می‌گیرند. رحمتی در نخستین تجربه سرمربیگری، پدیده جوان را در لیگ حفظ کرده و آرزوی بزرگ‌تری هم ندارد. اما نکونام به‌دنبال رتبه چهارم و تکرار مقام سال گذشته است. جواد برای این کار علاوه بر بردن پدیده به نبردن گل‌گهر هم نیاز دارد.

تراکتور – سایپا

تراکتور با چهارمین سرمربی این فصل به رتبه چهارم هم رسید اما این رتبه را با شکست مقابل پرسپولیس از دست داد. به‌نظر می‌رسد تیم تبریزی دیگر شانس چندانی برای بازگشت به رتبه چهارم نخواهد داشت، پس این بازی بیش از آنکه برای میزبانش مهم باشد برای میهمان مهم است که به‌دنبال روزنه‌ای برای فرار از سقوط می‌گردد.

ذوب‌آهن – مس رفسنجان

یکی از ۲ رقیب سایپا در رقابت برای بقا، ذوب‌آهن است که با امتیازی مساوی با سایپا فقط یک تفاضل گل بهتر از این تیم دارد. ذوب علاوه بر این برتری یک‌گله، بازی آسان‌تری هم در روز پایانی دارد که اصفهانی‌ها را برای بقا امیدوار نگه داشته است. بازی برای مس رفسنجان کاملا تشریفاتی است و نتایج گذشته هم نشان داده بردن این تیم آسان‌تر از بردن تراکتور خواهد بود.

آلومینیوم – نفت مسجدسلیمان

و اما ضلع سوم رقابت برای بقا، نفت مسجدسلیمان است که قرار بود با آمدن محمود فکری از انتهای جدول کنده شود ولی این اتفاق رخ نداد. فکری در بدو ورودش سپاهان را در اصفهان متوقف کرد تا باعث و بانی کم‌امیدی امروز این تیم در راه قهرمانی باشد. اما خودش در ادامه نتایج خوبی نگرفت و حالا خطر سقوط را کاملا احساس می‌کند. نفت که با فکری به لیگ برتر آمده ممکن است با همین مربی هم به لیگ‌یک برگردد؛ این اتفاق درصورت پیروزی ۲ تیم سایپا و ذوب‌آهن و توقف مسجدسلیمان در اراک رخ خواهد داد.

نفت آبادان – ماشین‌سازی

تنها بازی تشریفاتی روز آخر در گرمای آبادان برگزار می‌شود. صنعت‌نفت بعد از یک نیم‌فصل خوب و یک نیم‌فصل فاجعه حالا یازدهم است و در روز آخر هم حداکثر یک رتبه بالا یا پایین‌تر خواهد رفت. وضعیت ماشین‌سازی هم که نیازی به توضیح ندارد.

کد خبر 617235
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha