در یک شب جادویی، در ۲ ساعتی که بارها همه‌چیز عوض شد و ضربان قلب هواداران فوتبال در سراسر کشور بالا و پایین رفت، پرسپولیس موفق شد تراکتور را با نتیجه ۳ بر یک شکست بدهد و با ۶۴ امتیاز در فاصله یک هفته به پایان مسابقات لیگ بیستم، بخت نخست قهرمانی باقی بماند.

پرسپولیس

همشهری آنلاین- بهروز رسایلی

اگر ذوب‌آهن از سپاهان امتیاز می‌گرفت، پرسپولیس همین یکشنبه‌شب کار قهرمانی را تمام می‌کرد. حالا اما چشم‌ها به هفته آخر دوخته شده؛ جایی که اگر سرخ‌ها پیکان را ببرند قهرمان خواهند شد و اگر مساوی کنند باید امیدوار باشند سپاهان ۶۲امتیازی با تفاضل بیش از ۳گل استقلال را شکست ندهد. از دل مسابقه پرسپولیس برابر تراکتور اما چند نکته باقی مانده است:

۱ـ  کار جلال حسینی در پرسپولیس تمام است. حالا دیگر تردیدی در این مورد باقی نمانده است. کاپیتان پرسپولیس بدون دلیل مشخص برای چهارمین بازی پیاپی روی نیمکت نشست. البته این بار برخلاف ۳مسابقه قبلی پرسپولیس گل خورد. همچنین فرشاد فرجی بعد از گل اول تراکتور یک‌بار در کورس کم آورد و بسیار خوش‌شانس بود که ضربه مهاجم این تیم به گل دوم تبدیل نشد. یک‌بار هم اواخر نیمه اول عمق دفاع پرسپولیس باز شد و ضربه بازیکن تراکتور در حالت تک‌به‌تک بیرون رفت. شاید اگر پرسپولیس این بازی را نمی‌برد، حالا خیلی بیشتر در مورد جلال حسینی حرف زده می‌شد. با این حال بعید است برای فصل بعد خبری از جلال در پرسپولیس باشد.

۲ـ   بازگشت احسان پهلوان به ترکیب پرسپولیس عجیب بود. او هفته گذشته برابر ماشین‌سازی در ارنج نبود و این مسابقه تبدیل به یکی از بهترین نمایش‌های فصل سرخپوشان شد. با این حال مهدی عبدی بعد از آن نمایش درخشان از ترکیب بیرون رفت تا پهلوان برگردد. این اشتباه در نیمه دوم اصلاح شد. عملکرد عبدی طی ۴۵دقیقه‌ای که به میدان رفت، عالی است؛ او ۲گل زد و یک‌بار تیر دروازه حریف را لرزاند. عبدی پتانسیل بسیار بالایی دارد و شاید اگر نیم‌فصل اول بحران روحی او مدیریت می‌شد، این بازیکن الان در کورس آقای گلی قرار داشت.

۳ـ   در فوتبال یک روز می‌تواند بدترین روز یک بازیکن باشد، اما او در یک لحظه همه‌چیز را عوض کند. این مورد بسیار رایج است و در مسابقه با تراکتور برای مهدی ترابی اتفاق افتاد. ستاره سرخ‌ها در این روز عملکرد خوبی نداشت، خیلی جاها محو بود و توپ هم زیاد لو داد، اما دریبل او و پاس رو به عقبش برای مهدی عبدی روی گل اول به‌معنای واقعی کلمه «استثنایی» بود. ترابی استعداد کم‌نظیرش را در این صحنه به خوبی نشان داد. اقدام او برای عبور از بازیکن حریف چسبیده به خط عرضی زمین، تصمیمی نیست که هر بازیکنی بگیرد. بعد هم آن پاس رو به عقب با چشم باز.

 ۴ـ  عیسی آل‌کثیر آماده نیست و اگرچه از زمان بازگشت به فوتبال چند گل حساس زده، اما مخصوصا بیرون از محوطه جریمه آن شادابی و طراوت لازم را ندارد. شهریار مغانلو هم همچنان امتیازش در «تنوع» بازی را به رخ می‌کشد. شوت‌های ناگهانی، ضربات سر، فوتبال درگیرانه و... مولفه‌های بازی شهریار است. در این بازی هم می‌توانست یک سوپرگل تکرارنشدنی با ضربه قیچی بزند، اما بخت یار او نبود.

۵ـ  پرسپولیس در نیمه دوم تصمیم گرفت برای حرکت به سمت قهرمانی منتظر کسی نماند. نتیجه این تصمیم هم نمایشی متفاوت و کسب یک پیروزی مقتدرانه بود. فرمول نهایی گلات در بازی هفته آخر با پیکان هم همین است. پرسپولیس می‌داند نباید منتظر نتیجه گرفتن استقلال بی‌انگیزه برابر سپاهان باشد. پس راه قهرمانی فقط از پیروزی بر تیمی می‌گذرد که البته ۹هفته است شکست نخورده است.

کد خبر 616979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفرعبدی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    5 3
    از دوست هرچه آید نکوست از دوست هرچه آید نکوست