مجموع نظرات: ۸۸
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

متخصصان می‌گویند زیاده‌روی در مصرف خرما می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد. در این مطلب به عوارض زیاده‌روی در مصرف خرما می‌پردازیم.

خرما

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران به نقل از استایل کریز نوشت: خرما یکی از میوه‌های گرمسیری و پرخاصیتی است که طرفداران زیادی دارد. با این حال، زیاده‌روی در مصرف خرما مانند زیاده‌روی در مصرف هر ماده غذایی دیگر می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد. در این مطلب به عوارض زیاده‌روی در مصرف خرما می‌پردازیم:

۱- مشکلات شکمی: مصرف خرما به خودی خود هیچ عوارض جانبی جدی برای سلامتی بدن ندارد. اما متاسفانه امروزه استفاده از افزودنی‌هایی مانند سولفیت به آن می‌تواند باعث مشکلات متعددی برای انسان شود. سولفیت یک ترکیب شیمیایی است که به میوه‌های خشک می‌افزایند تا فاسد نشود و یا باکتری‌های مضر آن از بین برود. سولفیت می‌تواند باعث بروز دل درد، گاز معده، نفخ، و اسهال در افراد شود.

۲- بروز جوش: میوه‌های خشک مانند خرما می‌تواند باعث بروز جوش شود که مانند مورد قبلی، دلیل اصلی بروز آن سولفیت است.

۳- حمله آسمی: تحقیقات زیادی درباره تاثیر مصرف خرما در بروز حملات آسمی انجام نشده است، اما از آنجا که مصرف خرما می‌تواند باعث بروز آلرژی شده و خود آلرژی در بروز آسم تاثیرگذار است، می‌توان مصرف خرما را مرتبط با حمله آسمی دانست. ۸۰ درصد افرادی که از بیماری آسم رنج می‌برند به گرده‌های موجود در هوا مانند کپک‌ها حساسیت دارند که این کپک‌ها به وفور در خرما یافت می‌شوند.

۴- افزایش وزن: خرما دارای میزان قابل توجهی از فیبر بوده، اما دارای کالری بالایی است و زیاده‌روی در مصرف آن اضافه وزن و چاقی را به دنبال خواهد داشت. هر یک گرم خرما دارای ۲.۸ کالری انرژی است که میزان بالایی محسوب می‌شود.

۵- بروز بیماری هیپرکلامی: هیپرکلامی به بیماری اطلاق می‌شود که درپی افزایش سطح پتاسیم خون بروز می‌کند. خرما یکی از میوه‌های سرشار از پتاسیم است و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث بروز هیپرکلامی شود.

۶- مضر برای خردسالان: خرما برای خردسالان سنگین محسوب می‌شود. آن‌ها به سختی می‌توانند خرما را بجوند و از آنجا که دستگاه گوارش آن‌ها تازه در حال توسعه یافتن بوده، هضم خرما بسیار دشوار است. مصرف خرما در نوزادان می‌تواند باعث خفه گی و یا مسدود شدن نای آن‌ها شود. بهتر است خرما را از دسترس نوزادان دور نگه دارید.

۷- عدم تحمل فروکتوز: شیرینی خرما ناشی از قند فروکتوز است. برخی افراد توانایی هضم فروکتوز را ندارند و عدم تحمل به این قند را نشان می‌دهند. از آنجا که قند فروکتوز در دستگاه گوارش این افراد شکسته و جذب نمی‌شود، باکتری‌های دستگاه گوارش با استفاده از این قند، اقدام به تولید گاز می‌کنند.

کد خبر 616632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 82
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    ماجنوبی ها غذایمان خرما است وخداراشکر سالم تراز هرقشری هستیم خبرهاتون صحیح نیست
    • ناشناس RU ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      24 13
      دقیقا به خرما خشک هیچ افزودنی اصافه نمیشه مثل سایر محصولات خشک شده طبیعی خشکه خصوصا خرمای بم
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      22 15
      گل گفتی
    • hamy IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      18 6
      ایول همینه
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    33 7
    تاجایی که من می‌دانم در مورد خردن خرما خیلیی سفارش شده
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    23 6
    سلام فقط نگفتی آیا کسانی که قند خون دارند می توانند خرما مصرف کنند یا نه؟ ممنون میشم پاسخ دهید.